Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 429 ggr
Pinkerws96
0

Lite haniga frågor ^^

Efter ett litet snack med mamma så har vi bestämt oss för att skaffa två hanar :) så jag har lite frågor :

1 : Kan man ha en hanbur breved en honbur ?

2 : Hur brukar hanar vara i temperamentet ?

elin

Allamej
0

Jag har mina hanar i samma rum som honorna och det går fint. Jag vet att en del har hon och hanbur bara några dm ifrån varandra och det går också tydligen bra :)

Mina hanar går ifrån spralliga till fullständiga gosbollar. Kärleken från pojkarna är oöverträffad.

Jag har även haft dominanta hanarsom har varit mindre roliga mot andra råttor men utan tvekan så är mina absolut gosigaste råttor pojkar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0
  1. Ja man kan ha hanar och honor bredvid varandra, men inte så nära att de kan komma åt varandra.
  2. Det skiljer sig inte särskilt mycket i temperamentet egentligen, men hanar är oftast lugnare, synnerligen när de blir lite äldre.

Qui dormit, non peccat

Pinkerws96
0

Okii :D tack för svaren . är det lättare att ha två hanar som kommer från samma kull ? alltså är det mindre risk för bråk då ?

hus-musen
0

#3 Det spelar ingen roll alls, du kan ha hanar från olika kullar i olika åldrar utan at risken för bråk ökar.

Jag hade två kullbröder, varav den ena blev aggresiv så de är ju inget som garanterar att två bröder komer att komma överens! Men de är antagligen lättare med två från samma eller som redan känner varandra så slipper du tänka på ihopsättning o så om du ändå bara ska ha två till att börja med!

Qui dormit, non peccat

Pinkerws96
0

#4 Okidoki ^^ , Hade i sånna fall tänkt ta två från kullen jag ska ta hand om :)

Falurven
0

1, ja det kan dom enligt mina erfarenheter. Hanarna brukar ligga och titta på honorna ibland, medan honorna inte verkar bry sig så värst mycket. x)

2. Varierar väl massor det. Men alla vet nog att hanar ofta har ett mycket lugnare temperament, och därför blir kallade för mysklumpar ;D

Mvh Nathalie

SweGizmo
0

1.  ja, du kan ha hanbur och honbur bredvid varan:) men se till så att det är minst 15 cm i mellan så dem inte kan skada varandra på något sätt.

Min blogg: SweGizmo.se

Pinkerws96
0

#7 okii :D