Två tjejer söker nytt hem
Jag har mamma och dotter här hemma som gärna skulle vilja ha ett nytt hem.
Jag skulle egentligen inte lägga ut någon annons var det tänk men efter att ha frågat runt så kände jag att jag kan ge det ett försök.
Jag kommer inte att lämna över dem till första bästa, de är ju trots allt mina ögonstenar.
Asterixin Kirpeää(Krusbär) är en coffee rex. Hon har haft en kull och är en mycket snäll och kontaktsökande råtta. Hon älskar agility och har fått några rosetter. Hon vann Agility Grand Prix -08. Hon är snäll i flocken men kan vara något tuff mot nya äldre råttor. Har aldrig varit sjuk eller uppvisat något agressivt beteende.
Född: 10/9 2007
Snacka om renoveringsobjekt(Vera) är dotter till Krusbär och är även hon coffee. En jätte söt och snäll tjej med mycket energi. Kan stta stilla och gosa men springer gärna runt och busar. Har inte visat några tendenser till sjukdomar eller några agressiva beteenden. Hon har tyvärr problem med sin svans. Det är något sorts utslag eller svamp som täcker en stor del av svansen. Det måste smörjas med kortison, vilket självklart medföljer till hennes nya hem. Snäll i flock.
Född: 28/4 2008
De kan flytta ihop eller var för sig. Bara de får råttkompisar i sina nya hem.
Kommer kunna transporteras antingen upp till Sthlm eller Mariestad nu i februari.
Hör gärna av dig om du är intresserad med info om dig själv och din råtthållning.