Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1805 ggr
Elipowe
0

Får jag lov att presentera ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. mina nya töser :)!! Hämtade dem två igår (Fredas) hos Linda - Absinth :)!

Flickorna är helr underbara. Kunde inte kunnat få bättre första råttor. En är en liten vilding andra är en myspysare =D! Har provat sätta sele på dem idag. Och de bryde sig inte ett dug.

Så jag är den första som presenterar kullen eller rättar sagt säger en del hemliga kullnamnen. Mina små flickor heter Lelo Gigi och Carol Doll! Alltså kulltemat var Sexleksaker ;P!

Lägger in lite bilder. Den första är på Carol Doll. Men som kallas Dolly

Elipowe
0

Dolly är en riktigt busfrö som söker hela tiden kontakt =)!

Elipowe
0

Tillsamans!  Lelo är lite blyg av sig :)! Men hon söker hela tiden kontakt .

Elipowe
0

Lelo, som helst ligger o myser i hängmattan :)! Eller på något varmt ställe hos en ec tröjarm, ficka mm.

Vill varmt rekomendera rosa gose djuret i bakrunden från ikea. Den drar Lelo med sig överallt. Bajs lådan, huset, matskålen och just nu ligger hon och tuggar på den i hängmattan :)!

Absinthe
0

Naaw, kul att få se bilder på dem.. ^^,

Volrath
0

aww, vad söta de är!

Jinaum
0

naw bebis! Även om jag inte är jätte förtjust i albinos men jätte söt ändå ju. Uch vilka äckelpottor.

Elipowe
0

Tjejerna tackar!

#6  Carol är ingen albino ;)! Utan en himalaya! Hade hon varit en albino hade hon varit mycket vitare.

Falurven
0

Nej guuud så söta! :D

Mvh Nathalie

Jinaum
0

#7 jaså? E ingen hejare på färger. Jag märker bara augouti XD Men hon var väldigt fin ändå. Har lite personliga problem med djur som har röda ögon. (erfarenhet med onda kaniner och labbråttor) :( Men undrar bara små söta krabater ju

MentalDistress
0

Bilder på tjejerna som vi hämta ikväll kommer imorn. Just nu sover de små sötnosarna! ^^

Elipowe
0

#10 Har du också från  den kullen =D?

[kalelo]
0

Vill hhhaaaaa bebbar nnuuuuuu…. men måste vänta med att skaffa tills efter min fotoperation och rehabilitering *suck*

Lyyllooossss, känn dig lycklig och glad!!!!  Flört

MentalDistress
0

#11 Japp, har 2 tjejer, dessutom bor Niffens tjej här tillfälligt med. Har väntat på den här kullen sen den 11 april i år x)

Elipowe
0

#12 Jag går på moln =D! Fast jag var inte så glad igår kväll då de skjöt mat på mig ;'o!

Mastoll
0

Supersöta råttor du skaffat! ^^

MentalDistress
0

Det här är Ladyfinger, otroligt pussig tös, fick en puss igår redan när vi kom hem. *svävar på moln*

MentalDistress
0

Detta är Miss Softie, hon trivs bäst innanför tröjan där hon gärna försöker äta upp min bh imellan varven! Otroligt söt liten tjej. Är så sjukt nöjd med dem så det finns inte! :D

MentalDistress
0

Just det, kanske ska skriva att Ladyfinger är himalaya (toppörad) och Miss Softie är russian blue agouti (dumbo)

Niffens tös har mellanlandat här med. Men Niffen får bestämma själv om hon vill lägga upp bilder på henne när hon kommer hem dit eller om jag ska göra det :)

MentalDistress
0

Fick precis klartecken från Niffen att jag kunde lägga upp en bild på henne. Denna tös heter Jelly swell angel soda (blev det rätt nu niffen?) Hon är russian blue agouti (toppörad)

Väldigt söt, väldigt busig och kan kissa enorma mängder märkte jag idag när hon somnade innanför min tröja x)

Elipowe
0

Åhh! Lika söta dem med =D!

Ingen här inne som har tagit en hane ? :)

Som sagt, kan inte bli mer nöjd!

MentalDistress
0

#20 Har för mig Linda sa igår att nån/några hanar skulle åka idag på kvällen till sina nya hem? Fast jag kanske minns fel! ;P

Jo dessa töser är verkligen underbara, om 1 vecka ska de flytta ihop med mina 3 tanter och "bonus"-råttan Siri som kom hit för ett tag sen :) Siri är inte gammal hon heller så hon lär älska dessa busiga bebisar! :D

Elipowe
0

Jo! Hon skulle till svalöv med någon idag ;)! Kan vara hanarna. Tror tacobelle skulle ha en hane =).

hus-musen
0

haha varför har hon döpt råttungarna till olika sexleksaker?? sannerligen en intressant idee iaf=)

otroligt söta är de=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Ingen anning =D! Men jag tycker det är en ganska kul ide ;)! Sticker lite ut från mängden!

niffen
0

#23 Det är ju kulltemat!

ÅH, satan vad trött jag blir på folk som inte håller vad de lovar. Tack Mental iaf, för att du kan passa min lilla tjej!
Hoppas att hon kan komma upp till mig så snabbt som möjligt…
..Och ja, namnet blev rätt! Men krångligt är det iaf  :P
Jag har bestämt mig för att hon ska heta Swelli/Swelly, vad som passar bäst, så du får kalla henne det, Mental :D

MentalDistress
0

#25 just nu kallar jag henne busunge/hoppetossa/kissråttan XD Men jag ska säga Swelly så ofta jag kan :D Jag sa till henne idag att hennes "mamma" Niffen vill ha hem henne och pussa på henne. OBS Niffen, använd inga bhar du gillar när du har henne ut sen, dom älskar att käka på dom, hihi ^^

Absinthe
0

Naaw, bilder på alla töserna i kullen! ^^,
Jo Tacobelle fick hem sin hane idag, sen ska lolaisdenied hämta sin i veckan och sen ska två upp till stockholm.. =) Så har 5 hanar kvar här hemma nu, gud vad tomt det är nu! =/

TacoBelle
0

Här bor underbara Patchy Paul. Han är så himla snäll och söt!

TacoBelle
0

Han har megahäng…

Jinaum
0

Bebar.. vill ha vill ha *springer runt i cirkel* jag vill ha egna hårbollar ännu mer nu! Hoppas det går vägen för mig >_<

zickan
0

gah.. vill ha hem in bebba :-D.. längtade till helgen då jag trode jag kunde ha hämtat honom. men icke :-/.. brev strul med att ta mig hela vägen dit.

men han lär väl komma snart på nått sätt :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jinaum
0

hoppas på att råttorna hos uppfödaren jag hörde av mig till blir dräktiga. Så jag får bebar i oktober. nyuu… Jag är så råttgalen att det är synd om mig! Två personer har redan blivit subsitut råttor XD

wintermynta
0

Jösses vilka fina bebisar och kulltemat är så jäkla underbartSkrattande

Tramsa
0

#28 Vi byter honom mot något! :D

Absinthe
0

*Puttar åt lolaisdenied*

lolaisdenied
0

en st fender/knut
han är lika go o fin som de andra rådisarna jag har från Absinthe- kanske en aning mer nyfis än vad de andra har varit x)
och  han förstör min stora stolthet "alla mina råttor bajsar i låda"..Tungan ute 

Absinthe
0

Haha, han måste ju hitta på nåt hyss för dig.. ^^,

Elipowe
0

Lägger in ett par nya bilder på tjejerna :)! Gud vad de växer :'o!

Elipowe
0

Lelo gigi =D

Elipowe
0

Måste bara en bild på Dollys otroligt sötta liggställning ! Nya favo sov stället är i en kruka.

Grodan
0

sjitt vikken dräggältråd…

#19 så lik en mus jag hade en gång… *fniss*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elipowe
0

Jisses vad tjejerna växer :o! Lelo gigi väger 98 gram och 106 gram väger Carol doll :o

MentalDistress
0

Söta Ladyfinger putsar sig efter att ha busat en massa. :D

MentalDistress
0

Miss Softie snyggar till sig hon med, man kan ju inte vara sämre än syrran liksom! ^^

MentalDistress
0

Och så niffens lilla Swelly, hon ville inte tvätta sig. Hon är alldeles för busig för det, och mina öron var ju tydligen extra goda idag så hon ville bara sitta på min axel :P

Denna kommentar har tagits bort.
Mischa
0

så fina <3

≧◔◡◔≦

Denna kommentar har tagits bort.
Elipowe
0

*puttar tråden*

Hur går det för alla :) ? Tjejernaär super. Båda går på lådan =D. Det händer någon gång det hamnar utanför men oftast i lådan !

MentalDistress
0

Tjejerna här hemma är jätte duktiga med att gå på låda, de t.o.m kissar i lådan! :) Vägde dom igår med, har en rätt dålig våg dock men de väger upp emot 125g nu! :) Och nästa söndag kommer de få flytta ihop med mina andra töser! *glad*

Elipowe
0

Kissa gör det oftast här också =D!

Elipowe
0

Hur går det med era råttisar nu :)? Hur mycket väger de nu ?

Lelo ligger på en 368 gram och Dolly ligger på 310 gram.

Otaku
0

Jätte söta, och gud vad dem har växt ! :P

Mvh Vinetta

Adina
0

Så söta de är :D

Elipowe
0

Jo de har blivit stora :)! Fantastiska personligheter på bägge två !

[Driva]
0

Så galet söt kull <3

mimmi76
0

va söta de är:)

Liseeen
0

jätte söta :* vill med ha egna pälsbollar :'D

Elipowe
0

*puttar tråden* :)