Ot Flytta till skåne? :(
Jaa, ni såg rätt, jag kanske ska flytta till helsingborg…
Pappa jobbar med att bygga hus (smålandsvillan) och som ni kanske vet så går sånt inte så bra nu (har ingen större koll på det) så hans jobb kanske kommer gå i konkurs. Mamma jobbar som fritidspedagog och har jobbat som det vääldigt länge och är så less på det jobbet, hon försöker hitta ett nytt men det finns ju inga jobb! Så om pappa blir arbetslös så är det typ 80% säkert att vi ska flytta till helsingborg. För min farbror och mina kusiner bor där och då får både mamma och pappa jobb där. Och min lillalilla pappa mutar mig med att om vi flyttar dit så ska jag få skaffa råttor, för då ska vi bo i ett hus nästan i skogen.. och då ska vi ha ett litet hus på gården där jag ska ha råttorna. :) Visst, tanken lockar väl men kul att lämna alla kompisar och släkt här! :O Uscha.. Men vi kommer bo nära absinth iaf, vi kommer bo nära klippan. :) (eller i klippan?)

Oj, vad spännande! Det är nog ganska omvälvande med en flytt men jag tror det kan vara kul också. Hoppas att allt går bra i alla fall, på ett eller annat sätt ;)

#1 Nää, säg inte såå! :( Det är ju läskigt! Jag vill inte.. Jag fattar knappt vad mina kusiner säger när dom pratar och jag vill inte börja prata skånska! (inget illa med det men jag trivs med sundsvallska!)
Det är iof verkligen inte säkert men det är ju läskigt.. :P
inte sa du vara ledsen för att flytta ht till skåe det blir roligt ska du se har btt i HBG innan där är fint
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#3 jasså du. :) Bor du också där ^^ Men det blir ju så himla konstigt, sorligt och allt att lämna alla här! :( Jag vill inte ens tänka på det… Om jag flyttar dit så måste ni ha en råtträff/inflyttningsfest åt mig :P
#4 jag bodde där innen i ca 2 år bor utan för lund nu jag ska har råttäff när jag har flyttt in och fått vigjort allt i min nya lägenhet och då är du så klart välkomen :)
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

#5 det ska jag komma ihåg! ;) tacktack!
var så lite, vet dock inte än när det blir men det ska bli av

#7 och jag vet ju inte om jag ska flytta heller.. ;)
Äh, du får ju komma och hälsa på i Sundsvall massor, att flytta är lärorikt… Och fokusera på råttorna i så fall :P

#9 Jamen det lär ju bli typ en gång per år… :/
Ni alla får det att låta så lätt! xD

Usch värsta långa flytten jue.. Inte direkt så man kan åka o träffa sina vänner bara sådär ändå! Kan förstå att de är jobbigt att lämna kompisar, skolan osv.. O att försöka muta med råttor känns löjligt faktiskt om du inte ens ska få ha dem inne hos dig! Jag hade totalvägrat flytta till skåne! Men jag är ju som jag är oxå, lite lätt trotsig o hemmakär=)
Men ändå så hamnade jag i sthlm, från ljusdal, fast ja åker hem minst en gång i månaden=)
En flytt kan ju faktiskt leda till nya vänner o upptäckter, så de behöver ju inte vara dåligt när du väl har bott in dig=) O de finns ju internet så du kan ju hålla kontakten med dina nära vänner, o du kanske kan tillbringa tex sommarlov o andra lov i sundsvall då hos någon kompis?
Qui dormit, non peccat

#11 Ja exakt! Fast det är ju bättre att ha råttorna i ett litet hus än inga råttor alls (mamma är allergisk). Dte känns jättejobbigt att vi kasnke ska flytta och jag erkänner väl då, liiiiite spännande… men mest jobbigt! Vissa personer har jag varit komis med i nästan 14 år.. (är snart 15)

Men ska du kanske ner hit Bim..
Usch vad jobbigt att lämna allt man känner till, men ja du kommer ha väldigt nära till mig. Jag bor ju ca 3 mil utanför HBG i Klippan.
Vi får se till att fixa en råtträff för din skull då här nere om du skulle flytta hit. =)
Är det i HBG eller utanför du ska flytta i så fall? Typ Åstorp eller så?
Höddu, inget fel på skånskan heller? ;P Come to the dark side, we have cookies.. ^^,

#13 Haha, Nej det är nog typ till kilppan vi ska flytta till. Runt om eller mitt i smeten vet jag inte.. :P
JA! Fixa råtträff för min skull! Haha, och du kommer få bli min privata uppfödare känns det som^^ Du är ju bra och bor nära så varför inte? ;)
Nejnej, inge fel på skånska, fel på mina öron! Fattar inte ett smack nästan! xD

Hahaha.. ^^,
Är gärna din uppfödare Bim.. =)
Aha, om ni nu skulle flytta ut i skogen så har vi gott om det häromkring.. *mutter* (Min morfar äger skog och mark, ogillar skogsarbete kan jag säga)
Klippan är väl ingen höjdare, men det är nära till Helsingborg och andra ställen så som Ängelholm osv. Man är ju inte helt lost för att man bor i Klippan. =)
Hihi, jag gillar inte heller skånskan, jag är född till skånska, jag blev påtvingad det.. =P

#15 gillar du inte skånska och du pratar skånska? Jag lär ju aldrig börja prata skånska, om jag kommer börja göra det så lär det inte låta så fint… :P
Jippie, det är ju inte alla som har en "egen" uppfödare! x) Jag ska ha alla dina bästa råttor! Honor blir det nog om jag flyttar, men jag skulle hellre vilja ha hanar faktiskt! Men honor luktar ju mindre och då kanske jag kan ha dom i huet ibland.. :)
Joo, säg att klippan är en höjdare! Jga måste ju få nåt att längta till! :P
Oj, nu låtre det om om jag ska flytta! Det är fortfarande inte säkert alls!

Det blir ju kanon om du flyttar hit, du kan vara fodervärd till mig då.. =)
Haha, Klippan är såååå roligt, massvis med skog och mark och aldrig snö nästan, jättevarmt på sommaren och mycket snygga killar för dig kanske. =P
Men det bästa med Klippan är att jag bor här.. ^^,

#17 Aldrig snö? O.o ALDRIG SNÖ?!??!?! MEN HALLÅ!? VINTER?! Snöööööööööööööö……………. Varmt på sommaren är bra, för då kan mina råttor vara ute med mig :) Och fodervärd lät toppen! ;)

Nja, vi hade lite snö igårkväll, kanske tre mm eller nåt, men det var borta imorse.. *sköönt* ^^,
Jag finns utanför landskrona ;)! Du får komma på besök en dag när jag fått en större lägenhet och kommit till ro. Flyttar nu någon gång under våren.
Du har ju Tacobelle, här nere också! Samma håla som mig ;)!
Och absinth, men hon har redan nämts ;D!

#19 har niblask istället?
Okej, nu kommer det en ot fråga här, Zelda slickade ochbet på tagneterna, och helst plötsligt blev allt konstigt? Vad ks ajag göra? xD haha allt är stoort.. *printar så får ni se*
#21 Håll ner crl och skrolla med dator musen ;)!

#20 Ja, det lär också bra ju! ^^ Tacktack!

Nja, vi har inte blask idag, det är torrt och fint ute tycker jag.. =) Kallt är det men inte snö och så.. =) Trivs bra med torra vägar när jag är ute och kör.. =)
Ja tacobelle finns också här i skåne, elipowe har råttor från mig och de bor båda i svalöv typ så jag pendlar lite smått där emellanåt. Hade även föreläsning om råttor på elipowe skola, jag och tacobelle.. =)
Det händer faktiskt lite saker då och då här nere.. ;P

#22 Tack, det hjälpte! xD
#23 Coolt… :) men snö måste vi ha ju! Jag kommer med snö till er!
#24 Tycker det är lite tråkigt att vi aldrig får någon riktig snö här nere :o! Eller vi får antingen allt i flera veckor, blask eller i någon dag.
Så sant här händer det lite saker ibland ;)! Hela klassen har blivit lite av råttgalningar, 2st har skaffat sig råttor. I Början av föreläsning var alla runt hälfen emot dem, efteråt var väl ungefär hälften frälsta.Även min information har spritt sig, 1st tjej på mitt internat har skaffat råttor! Värsta råttvärlden här. ;D
#25 JA! Ge mig lite snö :)! Fast, hm, jag måste skaffa mig ett par nya stövlar lyckades dra i sönder dragkjedan i dem varma i torsdags. *muttrar*

Nej inte snö.. =O
Lämna den i norrland! ^^
Haha, fler borde skaffa råttor och inse charmen med dessa underbara djur. Föreläsning på ett naturbruksgymnasium är ju rätt bra dessutom och ge dem några knäppar på näsan vad det gäller råtthållning.. =)
Lite snö kan vi väl ha
?
Fler borde verkligen skaffa råttor, de är ju så underbara! Fler borde få upp ögonen för dem. Dem flesta som har varit på besök hos mig har velat skaffa, men föräldrarna stoppar dem. Varför skall föräldrar vara så emot alla smådjur med svans ? Hamstrar och marsvin blir aldrig dissade!
FLYTTA om du får chansen! Visst, du kommer längre ifrån mig, men då får jag ännu mer anledning att åka ner till skåne! :D
Jag vill också flytta… Jag vill flytta till mitt landställe, världens myigaste ö…
Men om du flyttar får du ha råtträff och då lovar jag att jag kommer! :)

Haha, om jag flyttar till skåne tar jag med sn! Punkt slut Absinthe!
#30 Hahaha okej! xD Jorå, så ska jag ha råtträff själv ^^ Hihi..

Haha vad alla norrlänningar är fästa vid sin snö.. ;P
Räcker det inte att se snö på bilder? =P
Dnö räcker inte på bilder :o! Hur mysigt är det inte att gå ut med vovven i nyfallen snö ? :D

Hur mysigt är det att ligga i diket med bilen? ;P
Snö ska det vara på julafton sen får det gärna hålla sig väck.. =D *tråkig människa Linda är*
Du har en poäng där, man vill inte ligga i diket xD! Df man skall ha vinter däck. Jag har alltid undrat om man glider med vinterdäck ! Gör man det :o ?
Snö på sportlovet också ;) ;D!

Klart att man kan glida med vinterdäcken, men inte lika lätt. Halkkörningen med körskolan är det absolut värsta jag varit med om, usch vad hemskt.. =P
Jag hatar att köra på vinterväglag, hade uppkörning mitt i en snöstorm typ.. =P
Men lovar Bim att skåne är rätt nice ändå.. =D
Då lärde man sig något nytt ! Halkkörning som skall göras på körskolan är inget jag längtar efter. Räcker med när hela traktor gled som tusan när jag körde på en åker en gång, trodde döden var nära
.
Skåne är underbart ;)! Nära till havet i alla riktningar, många hyffsat stora städer och mycket natur!
Bim du skall snart väl söka till gymnasiet också ?
Jag bor i Helsingborg. Men jag avskyr min dialekt ;)
Jag hade gärna fått göra som du kanske ska, flytta och testa något nytt. Träffa massa nya människor.