OT - Vad har gjort dig glad idag?
Så, vad har gjort dig glad idag? :)
Ni får gärna skriva flera gånger om dagen om det har hänt bra saker. :)
(taget från Emaljho4 på hundar.ifokus.se)

Att jag såg att vi har fått guppybebisar i akvariet :)
(Det är mycket mer än så, redan, men jag kommer bara ihåg just det nu)
Inget… Jag har bara ångest över en engelskauppgift jag inte får ihop 

Mvh Stephanie 

Ingenting alls, egentligen. Det vore isf att när jag vaknade o tände lampan stod Athena vid galleröppningen och bara stirrade på mig, typ "snälla matte, släpp ut mig" så det blev lite gos med min pälskling 
En underbar kille sa att jag var betydelsefull för han och otroligt vacker idag
. *CHOCKTILLSTÅND*
Måste påpeka att jag är lite smått kär också :O!

Kickans bebisbilder och vovvarna! :D

Jag blev glad när jag blev påmind om hur bra Ture har det hos sin nya matte/husse 

inget mår så dåligt över att se lillan (gerbil) ligga och göra sina sista ryckningar framför mig.

blir glad över att houdini o lillen är bästa kompisar nu=)
Qui dormit, non peccat

#6 awww, va gullig du är! :D Förutom att ditt inlägg i denna tråd just gjorde mig glad idag så sprang jag för någon timme sedan på en jättegammal vän jag inte sett på säkert sex år. Att hon vart jätteglad av att träffa mig gjorde mig ännu gladare sedan :P
Skönt med lite glädjeämnen när man har en lååång och tung dag på jobbet som dessutom innebär att man är 15 mil hemmifrån hela helgen och toksaknar sina små tåttisar :/
Inget alls ännu. Haft rått dålig start på denna dag. Men jag vet att jag kommer bli glad när jag kommer hem. Ska bada rått tjejerna, blir man alltid glad av.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Mår dåligt över Lillans sista andetag :(
Men blir lite glad när mina fyra råttpojkar äter jordgubbar :)
när jag märkte att marsvinet hade jätte fin och len päls, och att jag fångade in ett till guppy yngel och att ingen av våra 3 räko¨r har dött som jag förut trodde och till sist att jag just nu hittade en tidning som jag trodde jag hade slutat premuniera på låg på min säng :D
Fick önska namn på två råtthonor som förhoppningsvis flyttar in i slutet av januari :)

Ååh detta har varit en riktigt bra dag :D
Imorse blev jag glad för att råttorna väckte mig klockan sju, kastade sig på mig när jag öppnade luckan och ropade "GOD MORGON SÖMNTUTA!"
På förmiddagen blev jag glad för att jag genomförde mitt livs första andningsbehandling (förvisso på en låtsaspatient i form av en kursare) i skolan och det gick jättebra trots att jag har varit jättenervös, så jag fick positiv feedback från min handledare som jag har så stor respekt för att jag nästan är lite rädd för henne :P
På eftermiddagen drog en kursare med mig på audition för hårmodeller hos Wella. Först var jag inte så glad, kände väl att detta inte riktigt är min grej men jag tänkte "jaja, det är en kul grej att se hur det funkar på en sån".. men så blev jag uttagen, dom sa så snälla saker och bokade in en visning i februari, så det gjorde mig glad (och nervös), snacka om självförtroendeboost! Gratis klippning, färgning, styling, sminkning (jag som aldrig sminkar mig!) och foton om inte annat, kan bli spännande.
Nu på kvällskvisten har jag blivit jätteglad över ett så himla fint sms som en god vän skickade :')
När råttorna har kvicknat till efter dagens tupplur (borde vara snart för dom kikar sömnigt på mig från buren) ska vi mysa och leka vilket kommer göra mig ännu gladare :)
Jag är glad att jag klarade av att gå upp i skogen idag… har aldrig testat att gå den sträckan innan, med min dåliga fotled som jag håller på att träna upp. En riktigt lång runda för att vara jag, i min dagssituation.

Jag blev glad idag när jag gick in genom dörren och såg den tomma buren som snart ska bli full av liv!

haha skrämmande.. jag skulle skriva i den här igen.. och åter gäller det faktiskt just Ture.
Jag är så glad att han har kompisar nu och inte bor på gatan.

Jag blev glad idag för att jag har så underbara vänner.
Sen har det löst mkt på råttfronten samt att jag startat en blogg för att dementera allt skitsnack kring mig och min uppfödning.
Mer att vara glad för är att jag har underbara råttor som vill ha massor av kärlek och jag är så glad att jag har dom.
Jag sitter just nu och stuttsar i soffan. Fick reda på att mitt x som jag ämnnu gillar hemskt mycket, har just gjort slut med tjejen han haft ett tag nu. Bjöd ut mig på öl på fredag.. hehehe… och så kom de krypande tillbaka ;-)

Inatt fick jag för första gången kela med min ena jourkisse som legat och fräst under gästsängen i ett antal veckor 
Minir8träffen hos Kickan ikväll gjorde mig jätteglad. :D Alltid kul att träffa trevliga människor som man har mycket att prata om med.
#21: Det skriver jag under på :) Och Nejlika, min sötnosråtta som anlände idag! Och bebisarna såklart… Som gör mig glad varje dag.
glad att äntligen vara klar med största delen av städningen.
Jag blev glad idag för att jag fick min första puss av en av råttkillarna idag! Mitt på munnen!

Hostmedicinen! Tack för den uppfinningen!

chokladmuffins ^^
Kafffeeee….
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

att snickaren äntligen vart här och fixat balkongdörren och sovrumsfönstret. :D

Insikten av karmans makt 
Varm choklad, mögel och kola…

#30 Mögel? xD
Mentos har också gjort mig glad idag ^^

att mina pojkar dricker de superäckliga rooibostet med honung o vitlök!
Qui dormit, non peccat
#31 Ja, mina råttor. Kola och Mögel, om jag fixar up en bild någon gånga ska du se att hennes päls ser ut som blåmögel eller något :P

ändrar mig angående teet, både råttorna o lägenheten stinker nu vitlök..
Qui dormit, non peccat
att det fanns råttungar i djuraffären och jag fick gosa med dom och en hade en underbar färg nästan som wintermyntas greta men det var en hane och sen får jag ju inte en kompis till tös

Att min hane Vinnie, som varit rädd för allt tidigare, kom ut och sprang med mig i över 1 timme när jag gjorde rent till marsvinen… Tack alla som gav mig råd med honom! Nu verkar han lycklig igen

#36 å va skoj att de gick bra
hur blev det med burarna?
Qui dormit, non peccat

#37 Jag skriver och berättar på andra tråden om Vinnie så kan du läsa där :)
Åh, hehe… Blev väldigt lättad när jag såg att historieprovet inte alls var så svårt som jag trodde det skulle vara. :P Då var min dag räddad. 
Äntligen så ska mamma komma och hämta sina katter! (sex katter e lite mycket för mig! kände mig rätt så outnumbred)
jag är glad nu. äntligen hemma ifrån jobbet. ligger på mage i sängen med mina 5 favorit r8 honor. alla ska in i tröjan på en och gosa, pussas sedan iväg en stund till.
Sett på en film. Ska hämta ett gäng till med råttor nu.
#41 hehe Så de jobbar i skift? :)

jag är glad för att råttburen är ren=)
Qui dormit, non peccat

Att Björns operation idag gick så bra! Haft hjärtat i halsgropen hela dagen och varit livrädd för att veterinären skulle ringa och säga "tyvärr…"
#42 haha jepp. måste hinna med alla råttorna när man är trött efter vissa dagar på jobbet. bara slänga sig på mage i sängen. se en film och gosa med råttor.
Sååå skönt med råttor tassandes på ryggen. Ger deras matte en massage med.
Men nu somnar jag snart så det är bäst att lägga in alla så hunden inte sitter vaken och gnäller på golvet igen.
Han e så svart sjuk och gillar inte att det kryper på honom när han vill sova.

Jag känner mig lite friskare! :D och en sockersöt video på en katt och råtta ^^

jag är glad att de är fredag idag
Qui dormit, non peccat

#47 nu blev jag glad över det också.. ^^

#49 grattis
Qui dormit, non peccat

#50 Tack så mycket! 
det som gjorde mig lite glad är att jag ska köpa en bur imorgon
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism