Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 776 ggr
[PixelMollan]
0

Förbannad!! Rädda råtthonan!

NÅGON som kan rädda åtminstånde den stackars honan?!

Fy så rasande jag blir!

http://www.blocket.se/vi/19824893.htm?ca=23_10_s

KickanW
0

Såg också den där tidigare… Uscha :/

[PixelMollan]
0

man blir riktigt ledsen :(

Falurven
0

Men gud! Skrikandes

Mvh Nathalie

empan-hampus
0

Meen vad arg man blir Skrikandes

meilin
0

Men fy!

empan-hampus
0

Undra om det är ett barn eller en vuxen…

ladysurprise
0

Tycker de är hämskt..

Jag la vist upp sama annons 1 minut senare :P

ladysurprise
0

Skrev ett mejl till henne/honom där de stog:

De är djurplågeri att ha honan ine hos hanarna.. Fast en du inte ser de så är hanarna på henne och försöker para sig nästintill helatiden vilket är mycke jobbigt för honan.. Och desutom är de en fisk att hanarna äter upp ungarna..

Och enligt lag så ska ökenmös hållas 2 och 2 eller fler..

kan tyvär inte ta någon för närvarande.

Love-
0

e det bara jag som inte kan se den?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

KickanW
0

Nu verkar annonsen vara borttagen… Tyvärr tror jag inte det betyder att de blev sålda utan snarare att säljaren blev rädd av ladysuprise mail :/

[PixelMollan]
0

:( synd.. hoppas det kommer en ny annons så man kan få tag på råttorna

empan-hampus
0

Nej men nej! Rynkar på näsan Nu får dom väl stanna ännu längre Gråter

ladysurprise
0

Jag fick ett MYCKE argt mejl tillbaka..

Hon viste minsan mer än mej  och lite till skrev hon

allobosia
0

#13 jobbig människa, men förhoppningsvis tog hon åt sig!

ladysurprise
0

#14 Hoppas de.

[PixelMollan]
0

Antagligen gjorde hon det eftersom hon tog bort annonsen.

CamillaS
0

vad handlade annonsen om?

[PixelMollan]
0

Tjejen hade 2 hanar o 1 hona i samma bur o sa att dom inte fick ungar så ofta utan det hänt några gånger bara.
Osså hade hon en ensam gerbil.

Allt skänktes om jag minns rätt.

ladysurprise
0

#18 du mins rätt.. Hon skrev oxå vem har sakt att ökenmuse (gerbilen) har vart själv helatiden. O varkade mycke arg..

ladysurprise
0

Alltså de sista jag skrev "Hon skrev oxå vem har sakt att ökenmuse (gerbilen) har vart själv helatiden. O varkade mycke arg.." skrev hon i mejlet

emmeb
0

#13 Hade du väntat dig något annat än ett argt mail tillbaka? Mailet du skrev var väldigt anklagande vilket ju sätter henne i en försvarsposition. Det spelar ingen roll hur rätt du kanske egentligen hade för sättet du skrev det på gör att hon blir utpekad som bla djurplågare, ingen blir väl glad av sådant? Det går att ge kritik och tips på hur man håller sina djur bättre på ett snällare och sakligare sätt.

Man måste tänka sig för då man skriver mail till människor angående deras djurhållning. Det var säkert inte denna människas mening att ta hand om sina djur på ett felande sätt. Det är inte konstigt att det blir fel många gånger då djuraffärerna informerar så dåligt.

ladysurprise
0

#21 nä de hade jag inte.. Jag är väldigt rakt på när de gjäler djur vilket inte alltid är så bra.. De är så sant men som skat så är jag väldigt rak när de gjäler djur som kanske inte alltid är så bra jämt..

Inan man köper djur ska man skafa info o uppenbarligen har hon tillgång till dator så hon har ju all möjlighet att söka fakta..

KickanW
0

#22: Min familj har gjort en hel del fel gällande djur för att vi fått felaktig information… I ett fall ledde det till att ett djur dog för att det blev sjukt. Detta var innan vi lärde oss att man inte kan lite på djuraffärer. Och då är min familj ett gäng djurälskare… Verkligen.

Det är nog inte många som medvetet behandlar sina djur illa, inte när det gäller såna grejer iaf. Därför brukar det oftast bara handla om hur man lägger upp informationen/kritiken. De allra flesta (inklusive mig själv) har ju ganska svårt att erkänna att man har fel, så därför bör man kanske inte säga precis att de har fel utan i stället säga "Såhär kan man göra" eller "Läs här".

Visst, jag vet att det är lätt att bli upprörd men ingen tjänar på att någon kallar någon annan för djurplågare. Syftet med att svara på konstiga blocketannonser borde väl ändå vara att djuren ska få det bättre?

Bim
0

Haha, jag såg inte den här annonsen men nu kände jag igen den när #18 förklarade. Jag (försökte) skriva ett snällt mail om att råttor blablabla.. Och jag rekomdenderade att hon skulle gå in på www.ratpower.se. Men det här fick jag som svar:

Ursäkta mej men ta reda på fakta innan du kastar skit på andra. !! En hane e kastrerad. !

(jag kastade verkligen inte skit på henne ens)

Itchy
0

vart ngnstans var annonsen ifrån ???

tror att jag känner människan -_-

You can't spell Bitchy without Itchy

Rafflan
0

Usch, hoppas det kommer en till annons :(