Jag har fått en råtta!

Det där ser ut som en gerbil (ökenråtta), det är inte samma sak som en råtta, men det finns säkert folk här som kan mycket om gerbiler och kan hjälpa dig.
ok
Haha, ja, det där är verkligen en gerbil!=D Man ser väldigt stor skillnad på råttor och Gerbiler enligt mig =) Gerbiler är också fina och vad jag har hört luktar de absolut inte lika mkt som en vanlig råtta. Men har du den ensam? Och vad är det för kön? Vuxna honor är svårare att sätta ihop med en ny, möjligen lättare om det är en unge. Konstigt nog så är det lättare att sätta ihop 2 hanar än honor =) Varför vet jag inte. Det är iaf vad en uppfödare har sagt till mig. Trots det så är de ju som med råttor; att de helst inte ska vara ensam. Fin såg den ut iaf =) Verkligen söt!=)
Gerbiler är ju ganska mkt mindre än råttor också. Vissa säger ökenmus till dem och andra ökenråtta.
Ha det bra och lycka till emd din sötnos!=)
//Sandra
3# jag har 2 honor tillsammans. Tack så mycket ;D
Vad bra =) Så lite så =D
Jag har gerbiler hemma så undrar du över något kan du maila mig så ska jag försöka hjälpa dig!
Vet du att de ska ha sandbad för att hålla pälsen fräsch? De ska också ha ett rejält tjockt lager spån då de älskar att gräva. Kartonger kan vara bra då de också älskar att gnaga. O hö, både att bädda med o gnaga sönder.