Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 889 ggr
[FrejaGna]
0

Hundar på råttutställningar?

Jag såg några bilder från en av råttutställningarna där det var en hund med, en Rottweiler tror jag.

Så jag undrade bara, brukar man / tror ni man får ta med sig sin hundar/hundar om dom funkar bra med råttor och inte skäller eller stör? :S Blev lite förvånad först :P

KickanW
0

Det har varit hundar på i stort sett alla utställningar jag varit på :)

[FrejaGna]
0

Så det verkar inte vara något problem för någon? Jag trodde att vissa råttägare skulle vara emot det :P hehe

Ninja
0

Bara hundarna är väluppfostrade och inte skäller eller ställer till med annan oreda är det ingen fara alls.

Stephanie
0

Det är väl ingenting man jublar åt, men en väluppfostrad hund som inte stör för mycket tror jag inte att nån bryr sig speciellt mycket om. Men då får man såklart ha respekt för de som är på utställningen… Det kanske inte är så smidigt att ta med sig sin hund om man dessutom ställer ut själv, eftersom man inte kan lämna utställningen hur som helst om man blir ombedd.

Och så är det väl inte heller så bra om ALLA tar med sina hundar heller Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Idix
0

Det var min hund som hängde med på hundutställningen (det är hon som är på bilderna i Kickans bilddagbok). Anledningen till varför Nixa hängde med var för att jag kom direkt från en hundutställning och åkte raka vägen till Kallhäll för att hämta råttorna. Hon har även hängt med en gång tidigare (dock ställde jag inte då). Detta var för att hon inte skulle behöva vara ensam alltför många timmar, eftersom ingen annan var hemma just då.

[FrejaGna]
0

Okej. :) #5 jag menade såklart inte att kritiseta, ifall du skulle tro det, utan var bara lite nyfiken. Din hund var otrligt söt förresten! :)

idisen95
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dehär är karnske lite utanför ämnet men min hund Märta är  bokstavligt talat rädd för sessan för hon sa till henne och möjligtvis nafsade på Märtas nos hon bödde inte eller nått med sessan sa till för att hon hade sina ungar och så hehe

Thirre
0

För att få ha med sig sin hund in i utställningslokalen skall man ha frågat utställningsansvarig och fått klartecken om att det är ok. Nu verkar det dock inte i praktiken fungera då det allt som oftast är med minst en hund på utställningar. Men.. så är det.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

gulzebra
0

Personligen förstår jag inte varför folk prompt ska ha med sig hund öht med tanke på hundrädda och hundallergiker. Inte sjutton ska de hindras från att ställa ut för att folk ska släpa med sig sina hundar dit! O.o

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

hus-musen
0

jag är hundrädd o skulle föredra att man inte tar med sig hundar alls, utom möjligen en kortare stund, o då ska hunden hållas kopplad i ett hörn gärna.

Qui dormit, non peccat

Thirre
0

som sagt, tillåtelse av utställningsansvarig krävs egentligen.. jag är inte heller alltid glad över hundar på plats, många råttor är inte vana vid hundar och de blir onödigt skrämda, agilityn t ex kan påverkas enormt.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..