Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1009 ggr
Bullerbytjejen
0

Bra djur till mamsen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter å funderar på min stackars ensamma mamma… Jag vet att hon jättegärna vill ha råttor, men hon tycker inte att hon har tid för dom då hon jobbar och kommer hem halv sex varje vardag och tycker dom blir ensamma för mycket. Jag vet att det bara är dumma bortförklaringar. När jag var yngre så hade jag en råtta som hette Valle som var hennes älskling, han var verkligen helt underbar och jag tror att hon är rädd att hon inte ska gilla eventuella nya för att dom kanske inte kommer vara som honom. Vet inte hur jag ska få henne att förstå att det faktiskt finns andra råttor här på jorden som kan bli minst lika underbar som honom. Jag vil så gärna ge henne något som hon kan ta hand om att ha sällskap av om kvällarna och helgerna, för två råttor kan ju vara ensamma en hel dag fram till klockan halv sex? Jag menar andra som jobbar som har djur hur gör dom lixom, alla är ju inte förtidspensionerade eller hemmafruar :P Jag vet att hon vill ha för hon frågar om mina ofta, hur dom är till sättet och så och jag ser glimten i hennes ögon när jag berättar om dom, så hon går i sin ensamhet och drömmer om pösmunkar, men hon vill inte gå och skaffa och jag anar att det är för att hon är rädd att det ska bli fel, att hon inte ska "bonda" med dom på samma sätt som med Valle. Det e lite jobbigt att se henne sån. Sitter lixom på blocket och så å kikar ibland gör hon, jag vill bara att hon ska få arslet ur vagnen och bestämma sig *suckar*

Vad ska jag göra?

Eller finns det andra djur som är söta och trevliga som inte kräver lika mycket uppmärksamhet, naturligtvis vill hon kunna mysa med dom och hålla på med dom, så fiskar å så kanske går bort då hehe. Men annars finns det väl bara möss och gerbiler ? Och jag tror inte något av dom faller mamma i smaken. Hamster då förståss, ne jag vet inte alls vad jag ska göra :(