Hjälp den här stackaren, någon!
Har lagt ut en annons men inte fått någon respons. Jag önskar verkligen att någon kan hjälpa denna lilla tös, hon är ensam och utan kärlek. Ju fortare hon kommer till något större hem, desto större är chansen att hon inte blir osocial eller rädd.
Kom igen nu!

Hon är så långt bort..
Hos mig finns det plats, men jag har ingen möjlighet att hämta.. Har en liten 6 veckors och en 2årig nakenfis här hemma… Så om hon är snäll ser jag inga hinder att hon kan bo här..om någon kan ta henne upp till stockholm.
Det vore underbart om det gick att ordna. Prova söka på djurtransport.ifokus :)
Jag åker sthlm-skåne då och då, dock hässleholm, om det kanske kunnat hjälpa? Annars önskar jag lycka till och hoppas verkligen det ordnar sig med tjejen!
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
vart finns råttan ? kan ställa upp som tillfälligt hem kanske
Ort där råttan finns: Helsinborg
ojj :/ synd de var alldelles för långt bort tyvär :(
Har ni jätteproblem, så kan hon få bo hos mig… men då får du/de som har råttan fixa transporten hit. Jag bor i Sölvesborg, blekinge, 3 mil från kristianstad. Jag har ingen möjlighet att ta mig någonstanns eller ekonomi till det, utan det jag har går till råttorna. Har två ungar ca 11 veckor gammla från Absinth, och en gammal dam på ca 1,5år som är jättesnäll och gossig. Hör av dig via pm om du önskar mer kontakt med mig!
#7: Det vore jättebra om det gick att ordna, det är ju ingen jättelång sträcka ändå. Du kanske kan prova att lägga ut en annons på djurtransport.ifokus också?
Jag själv bor uppe i Sundsvall och har egentligen ingenting med den här råttan att göra… Men ja, hon mailade mig och då kände jag mig tvungen att försöka hjälpa till.
Jag bor i helsingborg, så om ni inte fixar transport och inte löser sig kan hon få bo hos mig (:
#7 Ärligt - så pågår det en massa saker i mitt liv som tar tid och en massa energi just nu. Har tyvärr inte energin till att ordna med transporter mm. men har boplats till henne. Har min maxgräns på 4 råttor, och just nu har jag 3, så hon plats och energibanken hos mig räcker till rätt skötsel osv. Hade nyligen inne två hanar som mellanlandade hos mig tills jag hittade omplaceringshem till dem, och det tog en massa energi eftersom de inte gick ihopa och det då blev tre flockar… så jag vet hur mycket energi det tar för mig med allt fixandet runt transporter.
#9 Du bor närmre, så det kanske är bättre. För då behöver hon inte transporteras så långt… samt att du då själv kan hämta henne och ser hur hon har haft det, om du inte får dem att komma och lämna henne. Då går allt fortare dessutom, och hon får det bättre snabbare. Meddela hur du gör bara(i tråden åtminstone)!!!
#9: Men det är ju underbart i så fall… Maila mig så får du hennes mailadress så kan ni göra upp det där :)
#11 vet inte om du mena här eller din egen mail, men har iaf mailat dig där ;D

Då lägger jag ner i alla fall, om det finns hjälp på närmare håll…
tänkte bara säga att jag fått kontakt med ägaren, och hämtar tösen imorgon ;D
#14 Så härligt! :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Åh vad bra! Då kan ju annonsen tas bort :)
#14 Vad bra :D Meddela gärna sedan hur det är med henne och hur introduceringen går osv !!!!
#17 Jaddå, det ska jag göra ^^

#19 Den där är riktigt vidrig..stackarn ser inte ens ut att ha nån mat i buren?!

Ja snälla rädda den andra! FY vilken bur!

Om någon kan transportera upp till gbg eller uddevalla kan jag ta h*n, jag mår så dåligt av den bilden :( Finns en till som får mig att må lite dåligt men denna skär det i hjärtat på mig..
#19 usch :(
#19 det ser ut att vara en hane, så det fungerar tyvärr inte… har ju honor och orkar inte med två flockar, har ju testat det nyligen då jag tillfälligt tog in två hanar tills jag hittade omplaceringshem till dem hos http://enandrachans.dinstudio.se som verkar här i blekinge.

som sagt.. jag kan ta honom/henne om någon kan ta den upp till gbg eller uddevalla…Lilla tåtten..
#19: NEEJ!! *Strypa ägare* :(
Mvh Nathalie
Ja, den sista annonsen var ju för bedrövlig…
Bra om någon kan hämta den, (som bor i närheten) så brukar transport alltid fixa sig! Till råtthjälpen ex…

kanske maila & fråga om transportburen på bilden följer med samt om det finns bild på buren.. (jag ja vet att de menar att buren på bilden är den h*n bor i men bara för att se reaktionen lite..)
men iaf.. om någon kan transportera råttan drar ja iväg ett mail om att ja kan ta den..
Jag skulle hämtat råttan igår (den första annonsen) men ägaren verkar varken veta in eller ut. Mamman vill att råttan ska omplaceras för den bara ligger och "deppar" och ingen har tid med den, medan hennes dotter vägrar ;/ så dom skulle höra av sig i veckan.. ;o
#29 Ring och prata vett med människan om allt en råtta behöver. Mamman är den yttersta ansvariga så länge hon är under 18år, hon kanske måste ta den smällen med sin dotter för att råttan ska få det bra.
Du kan kanske kan erbjuda dotterna att komma och hälsa på dig och dina råttor… och informera henne om allt vad de behöver, utöver en burkompis. SÅ kanske det går lättare för henne.
#30 Jag har redan ringt och pratat med henne, men ska göra det imorgon igen om dem inte hör av sig tills dess. Mammans förklaring var bara att dottern behövde lite mer tid att vänja sig vid tanken.
#31 Hur har det gått?
#33 Tror dom har ångrat sig, har ringt och då sa hon att hon skulle ringa tillbaka. Sen har hon inte gjort det, jag har försökt ringa henne 2-3 ggr men inget svar.. ;/

Så, hur går det med råttan??