Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 419 ggr
Fridagrr
0

Vad för fel?

En av våra råttor är sjuk. Det största "felet" är att hon har jätteproblem med motoriken. Benen bär henne inte riktigt, utan dom ser mer ut att krampa och dra ihop sej, så hon kan knappt gå och rullar runt i buren. Ibland drar även hela råttan ihop sig och så tippar hon baklänges. På grund av detta har hon fått svårt att äta är nu jättemager och svag… Trodde hon skulle gå under för länge sedan, men hon kämpar på, och verkar inte ha ont eller nåt.  Har bytt kost till mer fet mat så att hon ska gå upp i vikt igen. Är det nån som känner igen detta och vet vad man kan göra?

Rubicon
0

JA! Gå till veterinären?????

Aleexandra
0

Som #1 skrev , vetrinären , låter väldigt illa måste jag säga .

zimzon
0

Gå till veterinären direkt. Ring direkt imorgon bitti!

Det låter som att råttan kan ha bakbenssvaghet eller snedskalle. Veterinären kan nog hjälpa dig med vad som är fel och vad du bör göra. Men råttan låter väldigt sjuk så om det inte finns något botemedel så bör den nog avlivas.

Ninja
0

När det har varit så här en längre tid och det inte blivit bättre så förstår jag inte varför du inte varit iväg till veterinär än? Bara för att hon kämpar på betyder inte det att hon klarar sig utan veterinärvård, hon kan ju lida sakta till döds…

Mymlan
0

Ursäkta att jag säger detta men att inte ta sitt djur till veterinären då man ser det blir inte bättre är i mina ögon djurplågeri. Det finns INGA ursäkter att inte gå till veterinär med ett sjukt djur.

Djuret plågas och innerst inne så tror inte jag du vill att rådisen ska lida eller plågas.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

E.T.
0

Detta är ett akutbesök hos en veterinär…..råttan lider….

Det är vår skyldighet som djurägare att vi uppsöker en veterinär så fort vi ser att vårt/våra djur blir sjuka.