Fettknöl eller cancer?
Hej, jag har en råtta jag är lite orolig för. Jag har nyligen hittat en knöl på henne mellan frambenen, en ganska stor knöl och undrar om det kan vara cancer. Detta upptäkte jag för ett par veckor sedan, jag gick inte till veterinären med henne eftersom jag inte upplevde att hon verkade sjuk. Hon äter normalt, dricker, är pigg och verkar inte ha ont (har pillat på knölen utan att hon protisterat)
Nu ikväll hittade jag en till knöl, denna sitter på magen vid bakbenen. Denna knöl är rent av större än den andra.
Min fråga alltså, är detta cancer? (vore det så borde hon vara död nu tycker jag eftersom knölarna är så stora) Och vad för annat alternativ finns det för vad det är för något? Fettknöl? Borde jag gå till veterinär?
Hon verkar inte lida eller ha ont på något sätt, därför blir jag osäker.
Hon är för övrigt snart 2 år gammal.
jag är ingen expert på cancer, men det Låter som cancer, elakartad också. (om det nu är så att den spridit sig sådär)
"bröstcancer" är väll vanligt på råttor, om jag inte har fel?

Jag skulle åkt till vetrinären, men tyvärr är det nog cancer. Det är väligt vnligt på råttor. :(
Är det så, handlar det om en tidsfråga innan hon dör :( Men borde hon inte uppträda annorlunda om hon hade cancer? Eller kan man gå med det utan att lida? Jag vill verkligen inte att hon plågas.
Med cancer, om vi tänker på människor, så e de oftast botemedlet som e värst. Cellgifterna då. Jag antar att det inte kommer vara jobbigt förens de e i vägen.
Allt beror på var cancern hamnar, i lungorna så e de illa. Innreorgan över huvud taget så är det inte bra alls..

Mina som haft cancer har inte visat några tecken på att lida förren tumören är så stor att de fått problem att gå. En råtta jag hade var föver två år som jag opererade och hon klarade den operationen bra (men det är risker ju äldre dom är att de inte klarar operationen) och levde ett halvår till utan några som helst problem, så jag var glad för att jag opererade henne (hon hade sin på ett dumt ställe, vid vänser framben och det är ett svårt ställe att operera).
Hennes syster dog för ett år sedan. Hon hade förmodligen hjärntumör eller hjärnhinneinflammation (Hon gick snett och hade huvudet på sidan, två dagar senare dog hon)
Jag har visst otur med mina råttor, men vad kan man förvänta sig när man köpt dom i djuraffär.
<3 Lilla Gabs :( jag får ringa veterinär imorgon

ring veterinären o boka tid så snart som möjligt.
det kan vara cancerknölar, det kan vara bölder, jag betvivlar att de är fettknölar.
Qui dormit, non peccat

#6 De kan finnas friska råttor i djuraffärer också, jag hade en som dog i måndags och han kommer från djuraffär och har aldrig varit sjuk under åter han varit hos mej, och nu såg det ut som när jag hittade honom att han hade dött.