bur jag ska köpa

den där buren är rätt bra, luckorna kanske kan vara lite små så sätt hyllplanen på ett bra sätt om du vil nå överalllt!
man får ha 7 råttor i den buren har jag för mig.
Qui dormit, non peccat

Enligt burräknaren kan du ha upp till 7 råttor i buren :)
Ojj, såg inte att hus-musen hann före :)
okej lyx för tösen så hehe men när jag såg den i affären så tykte jag att den var super jag kunde lägga huvudet på den men när jag pratade med mamma nyss var hon lite tveksamm om att jag skulle köpa en bur för julklappspengarna men själv så är jag helt säker
Jag har en lagos och jag är nöjd med den men det beror mest på att jag fick min för så fruktansvärt bra pris att jag inte kan vara missnöjd. Jag betalade 300 kr för min. :P
Det finns en större lucka med en liten lucka "inuti" framtill, den stora luckan är suverän. Dock tycker jag att det är dumt att de har satt de två små luckorna upptill mittemot varandra. Det kan vara riktigt trixigt att nå "mittenpartiet" i buren. Jag har som så att jag bara kan lyfta av locket på den men det är ändå en del av mittenpartiet som är svårutnyttjat pga luckornas placering.
okej men kan man lyfta på locket ?
jag kollade på blocket och såg voljärer för ca 2000-3000 kr och dom är ju begangnade hihi,
en fråga när man köper burar får man dom ihoppakade i en kartong eller får man den som står i affären?
Det är olika hur affärerna gör. Lagosens sidor sitter inte ihop med något annat än men buntband/såltråd så du kan lyfta av hela gallerdelen och "vika ihop" de fyra sidorna så den blir helt platt. Sedan är det bara att ta botten, stegarna, hyllorna och locket för sig. ;) Då du kommer hem är det bara att ta nya buntband och sätta ihop den igen.
Jag har den buren och den e sååå jäkla dålig!! Jag menar alltså den e såå opraktisk och sakerna man ska sötta ihop gallrerna me tillsammans e fullständigt världelösa
när jag köpte min så fick jag den som var uppmonterad, de hade en likadan i en låda men jag ansåg att jag behövde släp hur eller hur plus att jag slapp en massa jobb.
Finns det ens saker att sätta ihop gallret med som följer med? Jag har satt vanliga buntband i plast längs sidorna på den annars skulle inget annat än locket hålla dem på plats. Ytterst rangligt isf.

buntband fungerar bra, den är itne ett dugg ranglig då=)
Qui dormit, non peccat

Jag har en Lagos och trivs jättebra med den. Satte också ihop sidorna med buntband, enkelt och stadigt. Buren är rymlig och ger bra möjligheter att variera inredingen med massa olika saker. Jag skulle vilja ha en till stor lucka för rengörning av mellersta hyllplanet men det funkar om man står på en stol och tar av taket. Annars är den lättstädad, bra att man kan dra ut lådan längst ner. Råttorna verkar trivas riktigt bra i den också, jag har inte taket fastsatt utan brukar låta det vara av när jag är hemma så kan dom komma och gå som dom vill :)
Vad kul att du ska köpa en stor bur, då kan du ju köpa en kompis till Sessan också så kan dom busa runt i den tillsammans :)

Jag har en Lagos, och jag är jättenöjd med den. Jag har "byggt" om min lite… På ena sidan som har "piggar" nedtill, så sågade jag bort dom och köpte metallslangklämmor(små) som jag satte på ena sidan, så nu kan jag öppna en hel bursida när jag gör rent. Satte två hyllplan på andra sidan och ett hyllplan på den sidan men fäste bara hyllplanet på "kortsidorna och inte på "baksidan" vilket gör att buren är jättelätt att städa. Stängningsanordningen till "luckan" blev små karbinhakar. Jag är som sagt jättenöjd. Resten av buren sitter ihop med buntband och det fungerar bra. Eftersom jag för tillfället är råttlös 
så har jag inte buren uppe så jag kan inte ta kort på hur det ser ut. MÅSTE bara skaffa råttor så fort som möjligt igen…

#12 OMG du är den smartaste människan idag alltså! varför har jag inte tänk på det, ja som svurit ibland över att ja inte orkat skrubba allt så noga som jag vill!
Qui dormit, non peccat

Glömde skriva att jag bara fäste taket på motsatta sidan till "grinden" med buntband så att man kan lyfta upp taket när man ska öppna "grinden" samt lyfta igen och stänga med taket när man stänger "grinden".

#13 Tack! Ibland är det bra att man blir lite irriterad, så man måste börja tänka… Jag saknade också en "stor" lucka och satte mig ner för att fundera och då bara slog det mig, att man kunde göra så.
Och till er som undrar, Nej det blir inte rangligt…
#11 jag vet jag vat exakt vem jag vill ha det är en liten söt siamese i djuraffären trivs i häng inte sessan XD (svag för siameser) så fort jag har köpt burebn ska jag göra allt för att få den lilla tösen helt undarbar hon kan tillome vara himalayan<3