Hur kan dom vara så söta?
Jag tänkte på en sak nyss när jag satt och myste med mina älsklingar i soffan; Undrar om råttorna har den minsta aning om hur otroligt söta dom är typ vad dom än gör! När dom gäspar och slänger fram framtassarna, när dom tvättar öron och ansikte, när dom lyfter på "fläsket" för att tvätta magen, när dom smaskar och knastrar, när dom slickar på mina fingrar, när dom sover, när dom springer och skuttar, när dom sträcker sig för att nå, när dom nosar i luften, när dom försiktigt undersöker nya saker, när dom mysryser, när dom nosar i mitt ansikte och sätter en tass på min kind, när dom sitter under tröjan och sticker ut nosen, när dom pysslar om varandra, när dom håller nåt gott i framtassarna och knaprar på det, när dom bär runt på saker, när dom drar i snörena på min tröja, när dom tar sats och hoppar, när dom sitter på nåt smalt och håller balansen, när dom tappar/släpper nåt från soffans armstöd och sen tittar vart det tog vägen.. Har jag glömt nåt?
Känner ni också att det gör ont i hjärtat för att era råttor är så bedårande när dom gör de mest vardagliga saker? Det är så överväldigande, man vill ju bara äta upp dom :O
Och där har du anledningen till att dom är beroendeframkallande :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Haha känner såå igen mig..
Min sambo blir knäpp här hemma eftersom jag ungefär tusen gånger om dan ropar "Ååååh Elias du måste komma och kolla hur söta de är!!!" Och det är just sånna där "vardagliga" saker som är så hjärtskärande söta. Typ att dom sover på nåt gulligt sätt, tvättar sig/varandra, äter mat, eller när bebisen bajsa i rätt toalåda 
Jag tror inte de vet hur man är o-söt…hahaha =)
o, pungen är rätt osöt;) tur att man vant sej. men annars så håller jag med^^ hehe
Min blogg: SweGizmo.se

#1 Ja, hur ska man klara sig utan all denna söthet nät man en gång upplevt den? :)
#2 Haha, sådär är jag med! Jag har ingen kille att trakassera men mina stackars vänner har blivit mms-bombade med bilder på råttorna när dom varit sådär söta att man liksom bara vill gråta :') Attans att jag inte har sladden till mobilen för att lägga in bilderna i datorn, man lyckas ju alltid fånga såna stunder med just mobilen eftersom kameran inte är med överallt på samma sätt (iaf inte min). Bakgrundsbilden på min mobil nu är ett halvt mosat sovande Ronja-huvud med öppen mun som sticker ut ut min lite för tajta tröjärm, varje gång jag slår på mobilen hugger det till i hjärtat av kärlek :O
#3 Hahaha :P
He he jo känner igen de där.. förbaskade små varelser till att vara så gulliga att man inte kan sluta med dem!
De tenderar ju oxå att bli fler med tiden.. sötheten tänker de nog inte på.. det är helt naturligt för dem att vara bedårande!
En begåvning till de har..
Själv misstänker jag en komplott…
Hur kan råttorna vara så söta HELA tiden? Det är inte möjligt. Det står högre makter bakom det här… Täning, ratcamps. Och varje generation lär den nästa. Vi blir hjärntvättade, sakta men säkert. Vi kan inte lita på någon. They are always waching, planing…
Varför tror du de "rymmer" ut ur burarna? De scotar området. När mina flydde första gången klättrade de rätt ingenom ett hav av katter och upp i min, höga, säng och satte sig på mig. Bara satt där och tittade på mig medan jag sov… Till och med när jag vaknade så satt bara Kola där… Och vad tror ni jag tänkte? Jo : "Oj! Men åh va sött! Hon kom direkt till mig! :D"
There is somthing rotten in rattown, an its not the cheese…
jag tror att mina kompisar när som helst kommer att svimma för att jag pratar så mkt om råttor och jag hat tillomed lykats få en kompis att vela ha råttisar såå glad :D