Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2003 ggr
Falurven
0

Idiot till djurägare

Jaha nu fick jag höra av en vän att han överraskats av en råtta som suttit utanför hans dörr när han kom hem från mcdonalds inatt. Frusen var den stackarn och han tog in henne.

Min vän är ganska bergis på att någon satte ut henne inatt. Han följde råttspåren i snön ut i skogen ca 200 meter och hittade en öppen och övergiven bur där.

Tur som sjutton att råttan satt utanför rätt dör! Men FAN för såna där idioter till människor som sätter ut sina djur om dom tröttnar!! :(

Mvh Nathalie

Love-
0

fy fan för dem som har sattit ut den lilla stackaren

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Falurven
0

#1: Oja! Jag skulle vilja stänga in dom i en bur mitt i skogen ><

Mvh Nathalie

Love-
0

minst

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Falurven
0

#3: Hehe ja xD Jag tänkte säga nått riktigt våldsamt och brutalt men det kanske inte är så uppskattat här XD

Mvh Nathalie

SweGizmo
0

men uch då:s vilken tur att råttan överlevde.

och en sådan djurägare som gör så ska fan ha ett skott i pannan.

Min blogg: SweGizmo.se

Falurven
0

#5: Åhå! ;> Nu börjar det likna nått. Två skott rätt mellan ögonen kanske x) Efter att ha suttit i buren i en vecka xD

Mvh Nathalie

Raaata
0

Håller med #6. Ägaren lämnarde ju råttan för att dö.

dunaluva
0

skjuta ska man inte, vi kan sitta och hugga honom med knappnålar över hela kroppen i flera dagar! :@

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

Silvervinge
0

Sorgligt att sånt ska behöva hända! Idag finns väl alla möjligheter att "göra sig av med" djur man inte vill ha. Att folk dumpar katter/ungar är väl känt men nu råttor också! Jag har tänkt att vi i Sverige snart behöver djurpoliser precis som i bla USA och tydligen behövs också nån form av center där folk kan lämna sina oönskade djur… Tänk om människor kunde vara lite mer empatiska. Funderar på om det kan vara så att nån stulit råttan och släppt ut den i illvilja (eftersom buren stod i närheten, öppen)?

hus-musen
0

usch stackars råtta! men varför lämnade de buren? låter ju som nån r ute på sattyg i mina öron..

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

#8: Gillar att det blir mer och mer brutalt, men jag kan nog ändå inte berätta helt grundligt vad jag skulle vilja göra x)

Tycker det är sjukt och hemskt att man faktiskt satt ut råttan att dö :(

Mvh Nathalie

Liseeen
0

håller med #5 !

[kalelo]
0

Hur mår råttan idag då?

Falurven
0

#13: Råttan mår bra inne i värmen hos min kompis :D Han typ klagade över att han inte tänkt skaffa några fler råttor, men ändå märktes det att han var glad över henne :>

Mvh Nathalie

empan-hampus
0

#14 Vilken teckning är hon?

Falurven
0

#15: Han har inte berättat nått närmare, men tror det var en black hooded, för han sa att hon var svartvit :P

Mvh Nathalie

silverorm
0

Klok råtta som gick hem till din kompis! Stackars liten, bli övergiven på det sättet, sjuka människor finns det tyvärr överallt!Skrikandes Hoppas de får smaka på samma plågor!! Ondska slår alltid tillbaka på en själv!

empan-hampus
0

#16 Tänkte på den där råttan Idisen berättat om.. hennes kompis råtta som är en hooded.. Som hon inte tog hand om så väl eller någonting.. Kanske är den?

empan-hampus
0

Kom på att det var en hane. x)

AnneN
0

Tummen ner för den idiot som satt ut stackaren i kylan för att frysa/svälta ihjäl.

Tummen upp för din vän som tog hand om råttan!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Terato
0

Gud, man tror inte att det är sant.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Claara
0

FYFAN ! ;(

[kalelo]
0

Hur mår råttan idag… en lägesrapport önskas!

Catta89
0

På tal om "dumpade" råttor:

Jag Har en hona, som en bekant hittade ensam ute vintern -07, är inte jätte bra på färger men biege är hon och jätte mysig..

VArt jätte arg när dom berättde att dom hade hittat henne i buskarna utanför hans lägenhet. Fattar fan inte hur folk kan va så jävla pundade att bara dumpa djur ute sådär.

Killen som hittade henne visste inget alls om råttor så hon fick flytta hem till mig i en stor kaninbur och fick två andra töser till sällskap.. Så nu är det ju bara bra, men man blir ju frustrerad när man inte vet vem som gjort det , för man skulle ju gärna vilja ta ett lite alvarligare snack med Idioten… Men hon har det bra nu iaf.

Lixom tänk hur många djur det borde va igentligen som inte upptäcks och fryser/svälter ihjäl om dom inte blir tagna av något rovdjur, bara för att en människa inte kan ta ansvar för djuren.

Fy Fan säger jag bara!

Falurven
0

Enda lägesrapporten jag har är att hon mår bra, och nu frisk från förkylning + en liten flickkompis har flyttat in :D

#24: Usch ja det är fan förjävligt! >< Såna borde aldrig få ha djur!

Mvh Nathalie

Catta89
0

#25 Vad skönt att det har löst sig för råttan din kompis hittade :)

Tyvärr så kan man ju aldrig veta just vilka det är som köper och sen bara gör så. Det kan ju även va någon som lovar att just din råtta som du säljer kommer få det jätte bra och bla bla bla *gud va bra jag är* typ.. Sen efter ett par månader så märker dom att det aksnke inte va så kul att ha en råtta iaf , och smidigaste sättet är att dumpa den ute.. F*N vad arg jag blir….. Skrikandes

[IQfisk]
0

Hemskt! blir så förbannad på folk som inte ens tar sig tid att avliva eller försöka sälja vidare sina husdjur.. det kostar att avliva men är f*n så myckte bättre än att kasta ut djuret/djuren Skrikandes