Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 705 ggr
Lancia
0

Expressen rekommenderar råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig av två artiklar jag omedvetet råkade halka in på när jag slösurfade alldeles nyss. Det är två olika artiklar om husdjur, och i båda dessa så rekommenderas råttan.

I den ena artikeln, som handlar om "Små djur i bur" är man kanske inte så jätteförvånad att råttan dyker upp bland de sju smådjur som finns representerade. I den andra artikeln däremot "20 bästa husdjuren för barnfamiljen" så presenteras råttan som djur nummer fem i expressen, efter de fyra "stora":hund, katt, kanin och marsvin. (Den sistnämnda artikeln är publicerad i expressen men kommer ursprungligen från amerikanska The Telegraph)

Lancia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Crispig
0

andra bilden ser nästan ut som en mus :P

cosmonita
0

Den andra bilden ÄR en mus, annar lovar jag att äta upp min hatt.

Men visst är det positivt att tamråttan hittat sin plats bland populära husdjur.

Sen kan man ju fråga vem som skrivit artikeln, varför och med vilka källor.

allobosia
0

#1 hahahah men gud vad dåligt att dom inte ens lägger in bild på rätt djur xD

riktig TABBE!

KickanW
0

Jag tycker faktiskt det var en riktigt råttig mus… Om det inte vore för öronen hade jag inte sett att det var en mus.

Crispig
0

Himmla små framtassar med

hus-musen
0

ja de är ju bra att de rekommenderar råttor som husdjur, men att ha en mus på andra bilden.. de känns som att artikelskrivaren o bildinläggaren saknar lite kompetens angående råttor=) fast musen var oxå söt=)

Qui dormit, non peccat