Mina råttor slåss!
Hej.
Jag hade en ensamråtta som jag ville ha en kompis till så jag köpte en annan där hans kompis hade nyss dött. Jag satte dem på neutral mark så det inte skulle vara revir men den ene jagar den andre och slåss å bits å de burrar upp sig å fräser.
Finns det nån som har erfarenhet av att sätta ihop 2 hanråttor så de funkar ihop? Jag vill så gärna de ska kunna vara båda så de kan mysa å ha det skönt tillsammans. Just nu sitter en oxå i en aldeles för liten bur eftersom jag vill ha båda i den jättestora bur jag har.

hur gammal är din ensamråtta? de är mycket möjligt att han inte kan kommunicera ordentligt med andra råttor längre eftersom han suttit ensam.
vilken jagade vem? hur slogs de? blev det blödande sår? råtthanar kan slåss o skrikas rätt ordentligt utan att de för den skull är särskilt allvarligt.
Qui dormit, non peccat
Ensamråttan är typ 4 mån. Den nya råttan som har haft kompis och är 1.5 år jagade den lille. Jag tror han fick 2 sår på ryggen å de va riktigt slagsmål och den lille flydde för livet. Kasstade sig upp i det han kunde komma åt för å komma undan.