Klumpbildande kattsand?
Hej
Jag har inte sett någon med klum-bildande kattsand i toalådorna, Är det farligt med klumpbildande, eller är det för något annat ni inte har det?
Jag har inte råttor, men är sugen på att skaffa om ett tag, så jag lär mej så mycket som möjligt innan 

beror på faktiskt! de finns råttor som gillar att äta kattsand, isåfall kan de vara farligt med sand över huvud taget!
men de är många som har kattsand så de funkar bra=) sj har jag toa-lätt=)
Qui dormit, non peccat
Fast att dom äter kattsanden ska inte vara nåt problem om kosten är bra. Varför råttor äter sanden i sånna fall är för att dom känner att dom saknar någonting i maten…
Jag har aldrig haft problem med något sånt, fastän jag har testat många olika bottenströer och toamaterial.
Både klumpbildande sand och sån crystal-sand som är vit med små blåa kulor i… Dock så tycker jag att det är bäst med vanlig toalätt eller al/aspflis, för kattsand luktar så illa…
Jag kör med klumpbildande som är gjord på lera! :)
Mina råttor äter inte saden så jag behöver inte oroa mig ;)!

Funderat länge på det! Men är det inte farligt för att det blir ju dammigt av det ju lr aah det är väldigt dammigt av sig.

Okaj Tack så mkt :) Då vet jag :)
Jag skulle aldrig våga pröva att ha sand:/ hade en råtta som åt toalätt i flera veckor innan han slutade, tänk om det hade vart sand:s hämska tanke. och JA^^ den råttan fick annan mat (bra mat!) men tyckte ändå att toalätt var gott… ett tag iaf^^ hahahah
Min blogg: SweGizmo.se
#4 All sand är inte dampig :)! Mitt dammar inte ett dug!

#7 okej, vad använder du för sand? :)
#8 Spars klumpbildande sand :)! Röd påse. Gjord på lera :)!
Det dammar något när man håller upp men inte mer :)!
Tror jag betalar 30 kr/5kg