Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 340 ggr
zyrix
0

Har han ont?

Hej cubby har börjat bete sig jätte konstigt. Så fort någon rör vid honnom så skriker han behöver inte vara människa utan även andra råttor. Han är ca 5 månader.  Han äter precis som vanlig och dricker som vanligt men han är lite trött av sig.

Man blir ju lite orolig för sina älsklingar.

cosmonita
0

Svårt att säga vad som är fel. Det bästa är att ta honom till en undersökning hos veterinären eftersom det finns misstanke att han har ont eller kan vara sjuk.

saknareytyp
0

Nej va jobbigt, aah svårt att veta vad det är men du kan ju åka och kolla upp det hos en veterinär så du vet om det är någonting han måste bli av med eller om det bara är åldern då han beter sig på det sättet..!

zyrix
0

Jag tänkte precis samma sak om han kanske bara är trottsig han är ju i den åldern. men de är ju de att de är över hela kroppen så har svårt att tro att han skulle ha ont nånstans isf skulle han ha ont överallt. Men jag får ringa till min vetrinär på måndag och höra vad han säger.

MalinMalin
0

Det är ingen av hans råttkompisar som satt honom på plats eller har varit dum mot honom?

Då kan dom bli så pipiga…

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

zyrix
0

Jag vet att när Rambo och Lurvas kom så ville chubby vara alfa men de blev inte riktigt axepterat. Kan vara något sånt men jag tror inte de är någon som har vart dum mot honnom så. Hadde de vart lurvas som vart pipig så hadde jag förstått för han är klumpig och han har bitmärken på svansen ibland men vet inte vem av dom som biter honnom.