Hona söker kompis!
Hej!
Tyvärr insjuknade en av mina 2 råttor i cancer för några veckor sedan så vi fick avliva henne i fredags (09/01). Nu är hennes kompis ensam, så därför skulle jag bli överlycklig om någon kan tipsa om någon eller kanske själv sälja en hona till mig som kompis till Abra? Buren hon råtta bor i är 160 cm hög och 60 x 60 cm bred i övrigt, så det finns gott om plats. 
Vi har möjlighet att själva hämta djur i te.x Malmö eller Helsingborg utan problem, eller också närmare oss såklart :D (Bor längst ner i Sverige, i Ystad.)
Abra, min nu levande och ensamma råtta, är 1,5 år och hon var vuxen när vi köpte henne och satte ihop henne med Changmin, som då var en liten, liten parvel, och när de väl blivit vänner var de oskiljaktiga, så det ska inte vara några problem med en yngre råtta hoppas jag. 
Jag (och Abra) skulle som sagt bli överlyckliga om någon hade något tips till oss.
(Abra är den gula råttan på bilden, den andra är tyvärr död
)
www.ratthjalpen.se Där finns alltid råttor som letar nya hem. :)
Kolla med absinthe.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#1 Ja det ska jag, tack för tipset. :)
#2 Jag har pratat med Linda och hon har en råtta till omplacering som jag ska fundera på.
Iof ska absinthe ha råtta/or ifrån mig snart. Så det måste fixas med transport och jag funderar då på att åka själv till henne. Det kan dock dröja upp till 1-2mån innan jag åker isf. Men hon har troligen annars transport hjälp i mars tyckte jag hon sa.
Så då har du ju en chans till lite större område att söka på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Öh jag kanske verkar lite dum men jag förstod inte riktigt vad du menar-
Jag är lite trött, förlåt. :)
Jag har själv inga som helst problem att köra ner till Absinthe (Klippan) själv för att eventuellt hämta råtta, men det kanske inte alls var så du menade.