Vad ska jag göra?
Bobbo dog nyss. Och jag vet inte vart jag ska göra av hans kropp. Jag får inte begrava honom i trädgården..
Men är det någon som vet om man kan lämna in döda djur hos veterinären? :)
Det borde du kunna få göra. Vet inte vad dina veterinärer tycker. Vissa zoo kan man även lämna in hos.
Jag skulle rekomendera dig att lägga den i frysen tills du hittat vad du ska göra. Väldigt vanligt tillväga sätt med döda husdjur.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

en del veterinärer har så att de tar hand om kroppen(kremerar) o de kan ibland kremera åt dig så du får askan oxå. dyrt men de finns de som gör det.
varför får du inte gräva ner honom i trädgården? visst ska man ska söka tillstånd egentligen, men så länge du inte gräver ner till eller i närheten av grundvattnet såspelar de väl ingen roll? vet att en del som bor nära skogar där de finns rävar o annat lägger ut sina djur.
Qui dormit, non peccat
#2 Hon får nog inte för sin pappa ^^ Hon har redan 2 råttor begravda där ;)
Men Hampus´s lämnade jag in till veterinären… då så kremerar dom honom och vad dom gör av askan vet jag inte.. x)
#1 I frysen tror jag verkligen INTE jag får lägga honom.. Pappa skulle bli galen.
#2 Vi har en vääldigt liten trädgård.. Bor i sånt här radhus så man får med en liiten trädgård bara.. Och jaa precis som emelie säger så har jag redan två råttor begravda och pappa vill inte ha någon kyrkogård på baksidan inte.. :P
Men jag kanske kommer att begrava honom vid hans kompis.. Vart han ligger vet jag inte x) Men jag kommer få reda på det sen ;) Hoppas jag.. xD

#4 vad din pappa inte vet lider han inte av! men de är lite hårt o kallt att gräva nu skulle jag tro.. kan du inte ha råttan ute då? antar att du har minusgrader hemma iaf..
Qui dormit, non peccat
#5 Ja ute skulle jag nog kunna ha honom. Men kan inte katter känna hans lukt? Det finns massor av katter här.

#6 jo de finns risk för att nån katt kommer o tar honom. men du kan kanske lägga stenar över honom? eller så är de bra att nån katt tar honom. vet inte hur du känner för kroppen, personligen så tycker jag att kroppen bara är ett skal så de splear ingen roll för mig vad som händer med kroppen=)
Qui dormit, non peccat
#7 Okej. Men är det lugnt om man har honom i en transportbur? Visst kanske någon katt kommer försöka öppna den men det är nog lite svårt. Så kanske det skulle kunna gå bra? Okej ;) Jag vill gärna begrava honom :) Visst jag känner oxå när dom dött att bara skalet finns kvar, Men jag vill gärna att skalet ska få det bra oxå ;)

#8 okej ja alla tänker ju olika angående döden o så=)
problemet med att förvara honom utomhus(bortsett från andra djur) är att så fort de blir varmt så kommer kroppen att tina o lukta nå hemskt! så din transportbur kommer nog att bli förstörd om du har otur.. kroppen kommer att tina innan du kan gräva i jorden så jag vet inte riktigt hur du ska göra? om du inte vill ta en hacka då o göra ett hål i gräsmattan=)
Qui dormit, non peccat
Hmm.. Jag vet inte hur jag ska göra! :/ Mamma grävde ner jojjo i december när det var snö om hon klarade det så kanske jag oxå gör det x) Men vi får se.. Kanske jag får förvara honom i frysen hos henne.
Du bor inte nära en skog så du kan gräva ner honom där?

Vetrinären ja går till tar in råttor för kremering å de kostar ingen ting. Fast har djuret dött hemma kanske de kostar de vet ja inte. Men min gosboll fick somna in i lördas å ja behövde inte betala för kremering då.
Jo ganska nära. Men jag vet vart jag ska begrava honom nu :) Bara man kan gräva i jorden där såklart ;) Ska göra det imorrn. Han ligger just nu i förådet, Det är ett sånt där kallföråd så det är kallt där. Så vi får hoppas att hans kropp klarar det tills imorrn iaf.