När blir det bäst för Iris?
Hej, en del av er kanske vet att Iris (Min sööta tös
) Blev sjuk i Mycoplasma i Augusti. Hon blev frisk efter ungefär 3-5 dagar men är fortfarande sne när hon blir upphetsad/Stressad. Hon kan äta, springa, leka, klättra som alla andra tjejer i buren. Men nu kommer den sorgliga biten. Ibland är hon så glad och upphetsad att hon ramlar ner ifrån någon hyllplan. Hon slår sig inte utan är snabbt uppe och gör det hon höll på med igen. Jag är ju inte en så erfaren råttägare som kan se när det är dags för henne att somna in. Jag har gått och gråtit massor av kvällar för jag vet inte vad jag ska göra. När jag tänker på det är det som om hjärat trycks ner av en stor mörk boll av sorg. Skulle gärna vilja höra vad ni skulle gjort i min situation? 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

hur sned är lite sned?
om hon fått väldigt dålig balans så skulle jag ha låtit henne somna in, är de bara nån enstaka gång så hade hon fått leva!
har en klantig pojk här hemma som ramlar/hoppar/kanar runt i buren ibland, men han är fullt frisk dock lite självmordsbenägen kanske=)
Qui dormit, non peccat

#1 Haha, känner igen det där. En av mina råtttjejer är sååå klantig! Hon kan stå på hyllan (längst ner där matskålen står), äta och så duns så ramlar hon ner på botten (fast hon stod stilla och en bit in på hyllan :P). Hon ramlar typ vart hon än är, och hoppar å har sig. Ser ju så kul ut men tycker även synd om henne :P

#2 haha=) min pojk kan ligga o sova i hängmattan o så ser man han kana lääängre o läääängre ut o så hör man en duns
han ramlar till o med i sovande tillstånd den klanten!
Qui dormit, non peccat

#3 Hahaha! Värre än min tjej ju.
jag visste inte att råttor kunde vara så klantiga :P
Animalen; ring och prata med en vetrinär om du nu är så osäker… för där har du någon som vet vad du pratar om och kan hjälpa dig med avgörandet, speciellt om du har problem med avgörandet.
Till och med mina råttor både hoppar och ramlar från världens avstånd, när dom sover och när dom är vakna. Så det är ju nästan naturligt, så länge hon inte gör illa sig kan du säkert låta det vara!
Sätt en hängmatta under varje hyllplan, så att hon landar mjukt om hon ramlar 

Mvh Stephanie