Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 614 ggr
[Dandelion1000]
0

Söker två unga råttor.

Har ett stooort terarium som bara står och nu har jag bestämt mig att köpa två råttor. Hellst lite yngre, så klart inte för unga.. :)

Hellst två honor :)

Önskar brun och vit täckning på den ena iaf :=)

MvH Kamilla Nilsson

ElinLi
0

terarium tror inte jag är så bra för en råtta då dom älskar att klättra. sen e det mycket dålig luft. Köp en billig parakit bur istället :)

[Dandelion1000]
0

Kände på mig att någon skulle reagera på det. Men väggarna är inklädda i Trästolpar (som jag sj har gjort). Sen så är det väldigt smarta ventilationer vid öppningarna.. Svårt o förklara, har inte plats med någon jobbig galler bur. :)

(förlåt att var verkar lite arg, ber om ursäkt)

ElinLi
0

#2 kan du visa en bild ? :)

emmeb
0

www.ratthjalpen.se Har råttor för omplacering. :) De två råttor som finns i Västernorrland går det även att ordna transport åt till Uppsala inom några veckor om du är intresserad av dem. :)

idaleck
0

Så länge terrariet ändå är tillräckligt stort, har god ventliation och bra klättermöjligheter så är det väl inget problem… =)

Vad är det för mått på det?

[Dandelion1000]
0

#4 kollade in på den si´dan, men hittade inget :( Kanske gjorde jag fel?

5# Måttet är 110x100x70

Det kan omöjligt vara för litet..

zickan
0

Nej för litet är det inte. Har själv haft terrarium till mina råttor. God ventilation och bra inrett så funkar det bra.
Då slipper man städa allt de puttar ut ur buren ;-)

Min stora bur är helt nerglasat den första metern nere. Där har jag satt på 6 kompost galler på bakväggen som allt sedan sitter fast i. enkelt snabb ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Dandelion1000]
0

Ja, precis. Men åter till annonsen.. Hittar verkligen ingen som är uppfödare eller säljare.. :(

emmeb
0

Råtthjälpen är en omplaceringsverksamhet, här har du länk till råttorna för omplacering: http://ratthjalpen.se/?page_id=15

[Dandelion1000]
0

Hur fungerar det med råtthjälpen? Kan jag som helt utan erfarenhet av just råttor bli medlem? Har ju tidigare erfarenhet av gnagare mm..

emmeb
0

Absolut! Kanske är bättre om vi tar diskussionen över mail? Skickar PM. :)

zickan
0

Jag har ungar som är leverans klara en vecka innan jul. Har även lite ett åringar kvar som är omplaceres. (ungar som kommit tillbaka eller folk som tröttnat etc)

zickan
0

jag finns på zickan.zoomin.se eller msn widerkrantz@hotmail.com om du är nyfiken.

hus-musen
0

har du kollat uppfödarlistan som sitter spikad längst till vänster? där kan du kontakta uppfödare o kolla deras hemsidor=)

Qui dormit, non peccat

becka89
0

#0 jag har två råtthonor som är tillsalu dom är 1år, dom är vita med brun hood.

zickan
0

Till slutet på jan och början på feb så har jag en hel del ungar som kommer söka hem.

silverorm
0

Jag har 2 fina pojkar som söker nytt hem!Glad

hagisen
0

Hej!

Jag ska få en kull snart, skicka meddelande om du är intresserad! :)