Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 826 ggr
Raaata
0

Råttorna Gnager inte!!

Hej jag har haft råttor väldigt länge och har aldrig varit med om att Råttorna inte gnager på pinnarna, rören eller leksakerna och husen.

Varför är det så? Ska man ha något speciellt träslag? Snälla hjälp mig!

empan-hampus
0

Men.. haha råttorna måste ju inte gnaga =)

Allamej
0

Dom kanske är väluppfostrade :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zoooda
0

mina gnager inte heller…

ibland gnager de på en nöt med skal..

men aldrig annars..

Jinaum
0

mina gnaggar dmeonstrerande på sin hängmatta om man går förbi utan att prata med dem. lite protest ibland om något är orent i buren. Annars har de inte gnaggt på mycket :S Inte ens tugg pinnar jag köpte till dom.

Liingefors
0

mina gnager på grenar som jag lägger i buren så att inte deras tänder ska bli för långa! :)

Ladyinred
0

tänderna blir inte för långa, de slipar tänderna mot varandra.

Liingefors
0

ok

hus-musen
0

tack o lov så gnager inga av mina råttor=) så var glad att dina inte gör det heller!!Glad

Qui dormit, non peccat

[kalelo]
0

Mina gnager bara av snören i buren (naturvänligt material som inte är farligt för dem) och ibland på pinnarna. Husen låter de bli, likaså hängmattan.

En av ungarna gnagade på gallert i några dagar, men det var för att hon var understimulerad. Hade då för många råttor i hushållet pga av att jag tog in två hanar akut, som inte hade det bra där de bodde… iaf den ena hade det dåligt. De har däremot flyttat till omplaceringshem nu på http://en.andra.chans.dinstudio.se

#6 Jaha, det viste jag inte. Nyfiken.. var har du lärt dig det?

#0 Du håller väll dina råttor tillräckligt stimulerade då, vilket är mycket bra. Bra jobbat! Flört

Ladyinred
0

vet inte vart exakt jag lärt mig det, trodde de flesta visste att råttor knastrar tänder.

[kalelo]
0

#10 Att de knastrar vet jag… men att enbart det gnager ner tänderna viste jag inte.

hus-musen
0

jo när råttor knastrar så slipar de tänderna mot varandra.. därför behövs egentligen inga extra gnagsaker i buren. men de finn sju råttor som gillar att gnaga oxå=)

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

#10 Tack så mycketGlad

#6 Jag har märk att det gör det ibland.

#8 Ja det är jag verkligen,glad för din skull med.

Elipowe
0

Mina har aldrig tuggat på något utanför burren utom på mitt headsett och mina pennor ._.! *muttrar*

Pinnar får det i bland att tugga på i burren :)!

Raaata
0

Tack för alla svar!Glad

KadjaNina
0

Mina råttor jag har haft förut iaf honorna har förstört himlans mkt med sitt gnagande. Gardiner, påslakan, örngott, sladdar, kläder, böcker och en massa massa andra prylar.