Saknar att ha råttor..
Hej, det känns väldigt ensamt att inte ha råttor. Har haft 9 råttor, 4 tjejer & 5 grabbar. Grejen är att jag blev allergisk emot dem. Det var väldigt tungt.. Jag undrar om det kan vara möjligt för mig att ha råttor igen? Jag får en riktigt hemsk huvudvärk och jag börjar att snora & nysa om jag vistas med dem för länge. Speciellt hanar, vet inte varför. När de river mig så blir det ganska otrevligt, men kan vara för att jag har känslig hud.
Finns ju en möjlighet att jag kan ha dem i ett annat rum. Men jag kan ju inte kela med dem så mycket som jag borde. Har hört att det finns nå piller man kan ta som allergiker.. Hur fungerar dem?
Den råtta som jag saknar mest är Doris.. Hon brukade följa med mig lite överallt. På affärer (det var inte uppskattat av många och jag vet att man inte borde ta in pälsdjur dit) Hon följde med när jag gick ut med hunden, när jag reste nånstans.. Hon lyssnade när jag kallade på henne. Har så många minnen med den tjejen, vila i frid. Kommer ihåg när jag begravde henne. Gud vilken smärta det var. Nu blir jag tårögd när jag tänker på det också :'/ På bilden är det jag & Doris, där var hon bara en liten bejbis.
Vad tror ni föresten?

är du så allergisk så är de nog ingen större ide att du skaffar råttor igen.. tror inte att de kommer att fungera, även om du äter medecin.
men du kanske kan låna någons o se hur de går? honor är inte lika allergiframkallande för de flesta så prova med honor.
Qui dormit, non peccat
Jag är ganska sugen på att skaffa råttor igen.. Såg en annons här vart jag bor där de säljer två grabbar med bur. Fast jag vet inte om de är kvar, det är nästan två månader sen annonsen las ut.. Sen kanske jag borde ha honor då jag reagerar mindre på dem? Men grabbar är ju så himla mysiga =) Alla mina grabbar jag har haft har varit riktiga mysgubbar eller tjaa förutom en, han var riktigt hyper, haha. Btw buren var en kaninbur men jag såg en annons där nån sålde en stor bur för ynka 600spänn. Den var 100cm till höjden, 100 till längden & 54 till bredden. Det låter ju super bra sen är den tydligen i bra skick. Jag har inte kvar nån bur efter mina råttor och det är ju lite tråkigt..
Jo jag vet :( Men jag reagerade knappt på mina honor, det var hanarna som var värst. Men jag vill så gärna ha råttor igen..

du tycker jag att du ska prova med honor istället
du kommer inte att vara mindre allergisk mot hanar om de va dem du reagerade mest på förut! bästa vore väl om du åkte hem till någon o kände dig för så du inte måste omplacera råttor sedan=)
Qui dormit, non peccat

Jag är allergisk mot lite allt möjligt… mest pollen. Men visst nyser jag lite av djuren också vissa dagar… men jag har både katt, illrar, råttor och möss.
Jag har hört att om man käkar för mycket allergimedicin så kan den sluta fungera… så jag äter bara allergimedicin på sommaren när det är pollen…
Men det med att ha råttorna i ett annat rum tror jag skulle kunna fungera. Ett råttrum liksom… det är väl många som har det?
golf.ifokus.se

ja inge ide att äta medecin jämt, effekten kan avta o då kan ed sluta fungera mot pollen oxå.
ha inte råttorna i sovrummet förresten, de kan vara väldigt dåligt omdu redan är allergisk! för då får kroppen aldrig vila mot råttorna!
Qui dormit, non peccat
Jo det var en av mina ideér.. Alltså att ha dem i ett annat rum. Jag tror att det skulle kunna funka. Jo hanar är nog ingen större idé egentligen. Får leta reda på ett par honor istället. Varför är hanar mer allergiframkallande? Det måste väll ha med lukten att göra för jag tyckte de luktade ganska mycket och mina honor luktade knappt. Ändå städade jag med jämna mellanrum.. Sen tyckte jag att det var skillnad på pälsen också.

hihi jag tycker inte att hanar luktar nånting alls typ, o de luktar som småkakor i pälsen=) hanarnas päls är ju lite strävare än honornas, men när de blir gamla så blir ju pälsen mjukare än honors!
vet inte riktigt varför hanar kan vara mer allergiframkallande än honor, antagligen utsöndrar de mer av nått ämne än honorna.
Qui dormit, non peccat
Kan ju vara så.. =) Typiskt att jag har slängt så himla mycket tillbehör.. Skulle behövt dem ifall jag skaffar råttor igen.
Hittade en annan annons där nån säljer/skänker två rått tjejer med bur och andra tillbehör. Dock är det ca 10mil bort men det är ju inte så långt.

näe 10 mil är ju ingenting=) de kan finnas trasporthjälp ibland oxå om man inte har bil tex så låt inte avstånd hindra dig=)
Qui dormit, non peccat
Tittade just på blocket och hittade en som säljer bebisar i samma ort som hon som säljer råtthonorna.
Nä det äre ju inte =) Hade ju kunnat ta buss dit eller tåg om jag inte fixar skjuts. Vet inte om jag vågar skicka ner dem själva med buss? Låter faktist lite riskabelt.

#13 de finns inga bussar eller tåg som tar djur ensamma utan ägare längre, så måste nog åka sj eller skicka nån annan=)
Qui dormit, non peccat
Okej ;P Aja men då är det bara att jag åker =) Kostar ju typ bara 140spänn eller nått (tur & retur)
Vet nån en riktigt bra sida som säljer djurtillbehör billigt btw? =) Djuraffärn här jag bor är riktigt dyr och har dåligt sortiment.
Hon som hade bebisar hade tyvärr bara hanar kvar. :/