Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 378 ggr
niman0n
0

Liten skötselfråga

Skulle man kunna ha råttor även om man reser mycket? Om det skulle vara så att man kan ta med dom dit man ska. Kan man ta med dom på tåget då?

KadjaNina
0

Ja det kan man. Jag brukade ha med mina råttor på tåget. Men då måste du sitta i en djurvagn.

KickanW
0

Jag reser otroligt mycket med mina råttor, släpar dem hit och dit nästan varje vecka.

Åker ofta hem till mina föräldrar på helger och lov (bor i en liten etta där jag plugga bara), då åker jag både buss och tåg… Åker dessutom ofta till min pojkvän i Stockholm och tar då med mig rådisarna också.

Resorna brukar vara allt från 2 upp till 6 timmar men mina råttor klarar det jättebra. De ligger mest och sover :) Viktigast är att de har tillgång till vatten (eller något med mycket vatten i såsom äpple, gurka eller vindruvor) och att det inte drar. Jag brukar ha mina grabbar i en transportbur för katter som jag har i en ikeakasse… På vintern blir det mycket nerpackande med filtar och jackor :P Har just köpt en dragvagn som jag har dem på, så jag sliper slita ut mina stackars armar och axlar :)

Breathplay
0

Ja, jag tror det. Jag har tre råttor och min pojkvän har två.

Så på helgerna brukar råttorna få åka med i en liten transportbur på tåget och det är ingen som brukar klaga, tvärtom är folk nyfikna och ställer frågor om råttorna.

Och råttorna verkar inte lida av det utan verkar mest tycka det är kul att något händer (:

Isabella Ekelund

niman0n
0

Jag åker till stockholm ungefär en gång i månaden till pojkvännen och tror inte min mamma vill ha ansvaret för dom om jag skaffar. På tåg vet jag att de finns djurvagnar, men på buss får man inte ha hund, men får man ha råttor då?

Breathplay
0

jag brukar åka buss med min hund, råttor med för den delen xD

Isabella Ekelund

KickanW
0

#4: Beror på bussbolag. Tyvärr är det många bussbolag som inte tillåter djur. Om man bara har två råttor i en liten transportbur kan man (om man inte är väldigt laglydig) stoppa ner dem i en väska och gömma dem :)

niman0n
0

Jag tänkte på de med, att gömma dom. Ja men då vet jag iallafall att de skulle funka att ha råttor! :] tack för hjälpen!

Elipowe
0

Jag pendlar med mina djur 2 gånger i veckan. 1 hs buss och 1hs tåg.

Töserna fixar det utan problem. :)