Namn på hårlag?
http://www.cornsnakes.net/photogallery_right.php?Category=Rodents&Morph=Rats&wOpt=&res=
Vad heter denna variant, eller e de rakade råttor?
Patchwork, en version av dubbelrex
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
men heter inte dubbelrex så på engelska? De e bara en vanlig dubbel rex då…
Japp
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
inte för att jag trodde att detta var en ny tuff variant som jag vill ha. Men har sett sånna på bild tidigare och kunde inte minnas vad de hette. Men att de va vanliga ReRe kunde jag inte för mitt liv minnas.

Oj! Vad den ser ut!
Det där var ett av de sjukt sötaste teckningar jag sett på ett stört sätt.
Väldigt söt på ett fult sätt.. haha..
Hur får man det där mönstret?. Ser verkligen rakad ut stackarn.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tycker inte att den här länken ska finnas här, faktiskt. Det finns många nya råttägare här inne som är nyfikna och på så sätt kanske får tag på en sån och börjar avla. Allvarligt, ni uppmanar ju inte till dubbelrex, varför lägga ut en sånhär länk då?
Ta inte illa upp, tycker bara det är lite dumt att visa att såna här varianter finns, när dom är så pass ovanliga.
en dubbelrex är inte ovanlig! para två rexar o vips…
Hon menade nog att den sorten (som tråden handlar om) är ovanlig, och att det då är onödigt att uppmärksamma den… För då kan det bli som med dubbelrexen, att många avlar fram såna.
Har jag rätt?

Är det inte bättre att prata om den då, så att folk lär sig tillräckligt mycket för att veta bättre än att börja avla på den?
Att tysta ner saker för att de är obekväma brukar fungera lite sådär halvdåligt.
Bra tanke… Fast det fungerar ju inte med nakenråttor t.ex.

Tyvärr så gör det ju inte det, men jag tycker ändå det är bättre att prata om avel och problematiken kring olika pälstyper med kunniga personer (t.ex här) än att gå miste om svar och kunskap p.g.a att det skulle vara tabubelagt eller så.
Om du förstår vad jag menar 
Ja, det håller jag med om. Att tysta ner saker skapar snarare nyfikenhet kring det… Sånt här är svårt!
Folk som tycker råttan ser fin ut bryr sig inte om att den är sjuk eller så. Den vill ha en sån bara för att det är häftigt och djuraffärer vill ha såna för att det går att sälja dyrt.
#8 Haha…
#9 Ja, det är så jag menar…
#12 Självklart, men det här är ju väldigt ovanligt som sagt och finns inte i sverige vad jag vet, och då tycker jag att vi kan vara tysta om det så länge det går. Sen kan man självklart tala om det, när det ändå är utspritt i alla sveriges hem pga. djuraffärer som vill ha pengar och avlar på dom. Berätta för alla att man inte ska avla på dom pga. de olika defekter som finns.
Jag undrade enbart vad typen hette. Surfade runt och snubblade över den. Detta är ett forum med endel kunnigt folk även om de flesta lämnat den här sidan vid det här laget. Jag hoppades att någon här kunde upplysa mig och jag fick ett bra svar av allamej.
Hur sjutton ska jag få reda på nåt när man inte får fråga!!!!!!!!

men snälla hon ville veta vilken pälsslag råttan hade, vilket jag mycket väl kan förstå då jag sj inte hade nån aning om att de finns råttor som ser ut sådär. de handlade alltså inte om att hon ville marknadsföra dubbelrexar!
Qui dormit, non peccat
Dom var ju as fula… ursäkta om jag sa det fult.. Men jag tycker inte dom var nå vackra! Nakenråttor är mycket finare.

haha, kom just på att de liknar mönstret på min mormors gamla slitna soffa
Qui dormit, non peccat