Bråkar råttorna ?
Jag har 2 honor som går väldigt bra tillsammans. Men den lite äldre råttan gnager på den ena (som mussepigg gnager på majskolven på julafton) Den yngre råttan som blir utsatt för det här skriker (piper) väldigt högt och jag undrar vad det kan vara för beteende ? är det kanske dominans?
jag tror att den yngre råttan får ont eftersom den piper och jag hittar inga svar på nåra sidor så jag hoppas ni kan hjälpa mig ? har ni samma problem med era?
(har gjort en liknande tråd men den fick nästan inga svar som jag kan ta hjälp av så jag skulle vara glad om ni kunde hjälpa mig) 
Ett tips är att putta upp tråden i stället för att skapa en ny. Folk kan lätt bli irriterade om man upprepar sig mycket :)
Anledningen till att folk inte svarade tror jag beror på att vi var några som redan svarat, det fanns inte så mycket mer att tillägga.

OJ , jag menade inte att vara irriterande , jag vet inte hur man puttar upp trådar osv :\ nån som vill hjälpa mig ?
#2: Skriv bara i den tråden du skapade först… En ny fråga eller ställ följdfrågor på det vi svarat. Det du frågade i den tråden har vi ju redan svarat på och det känns väl lite onödigt för folk att svara precis samma sak igen bara… Därför skriver nog inga fler.
Puttar upp trådar gör man genom att skriva i dom
Så om du tycker att du inte fått svar på en fråga så kan du ju skriva det.
Nu vet jag inte vad de andra redan har skrivit, men jag tycker att det låter som om hon tvättar den yngre råttan helt enkelt. Alla råttor tycker inte om den behandlingen och piper. Men det hör helt enkelt till deras flockbeteende och rangordning, så det är inget att oroa sig för. Det kan till exempel vara så att den äldre råttan är högre i rang och visar det genom att "tvångstvätta" den yngre. Men då den yngre råttan inte gillar det, så får den äldre råttan helt enkelt ta i lite mer 

Mvh Stephanie