En färgfråga?!
Min lilla flicka Four roses skiftar färg, de är nu 5 veckor gamla och jag vill veta vad hon har för färg? Även hennes systrar har ljusnat! De har både blue, russian blue och silver blue i sina gener. Någon bluevariant tror jag men vilken?? Hjälp!! (ska fylla i regpapperna och vill gärna fylla i rätt!)
Rosa är hon som kliver över sina systrar…

Svårt att se på bilderna, tror det är black ut.. med tanke på alla färger bakom..

Åh vilka söta
kan du inte skriva ner stamtavlan.. bara färger.

Å färgen ser jättehärlig ut! Ser ut som att de har blekts i tvätten eller nåt! :P
Älskar mina stora små vänner..
#5 haha hur härligt det nu är med blekta kläder^^
jag ska se om jag kan ta mej ner till Silverorm idag och ta kort med våran kamera så får vi se om färgen syns bättre.
Min blogg: SweGizmo.se
#4 Börjar med mamma: s-ba, s-mi, sf, ba, s-ba, bl, bl, bl, ag, ag, s-cc, bl, finns mer men det får räcka så..krånglig stamtavla…
Pappa: s-ba, s/bl, s/ch, s/bl, s/bl, mi, s/ch, cc, s/ba, s/ch, ba ro.

#6 Haha, jag tycker det är snyggt med blekta kläder! :P

#6 Då håller vi tummarna för massor av underbara bebisbilder sen då 
#7 Ja du fniss, det var mycket på den paletten ;) men dem är ju väldigt mörka för att vara blue iaf på bilderna du lagt upp. Så det är ju om dem är rubl. Men det finns ju inte bland dem färger du skrev upp, och jag antar att du skrev dem i generationsled. Så chansen för att båda föräldrarna skulle bära med sig det (beroende på syskon i kullarna då iofs) är lite liten. Hoppas på bättre bilder ikväll 

De ser british blue ud, eller muligvis russianblue. 
här kommer bilder jag tagit idag. med min kamera ser dem svartare ut, men IRL så tycker jag ändå inte att Black stämmer, men jag kan ha fel. kanske måste man vänta tills bebispälsen hoppat av:)
Choklad?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#15 kan vara möjligt. Wintermynta gissade också på det när dem var mindre om jag inte mins fel.
Dom ser onekligen grå ut på silverorms bilder men dina så tycker jag att dom är mumsig choklad :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Choklad säger jag med
muuuums
Det sista fotot gjorde dem ingen rättvisa… så mörka är de inte. Får helt enkelt snällt vänta tills de blivit större då..! Skulle Rosa vara chokolate och hennes systrar black?? Visste inte att chockolat hade en grå ton…??

Jepp jeg ændrer også mit bud til chocolate efter at have set de bedre billeder 

Jag har väntat på bilder på dina blåa bebbar i kullen…kan du inte lägga ut några på dom?
Visst sparade du några blåa tjejer själv?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
#21 ja det blev 1 blå bebbe. En hona (hooded). Den ska hon behålla:) Sen får vi se om det kanske dyker upp någon blå i min kull sen.

Aha,då har jag missuppfattat det…jag trodde där blev flera blåa i kullen:-)
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
#19 Grå ton brukar man förknippa med blue eller mink, inte chocolate.
Jag skulle tippa på att hon/de är mink genetiskt, och att färgen påverkas av blue och/eller chocolategenerna.
Eller möjligen Lilac?

Åh, såna där vill jag ha!
Jag gillar ljusa choklad eller riktigt mörka minkar. Det är mums!
Har du provat att fota utomhus på dagen utan blixt? Det brukar ju vara bäst.
#25 Nej det har jag inte provat… kallt ju! Men ett snabbfoto borde ju gå bra! Ska testa, tack för tipset!
Mamman har lilac i sin stamtavla, kan det vara en komination tro? Med mink, blue alltså?
Jag måste ju veta vad jag ska skriva i papprerna.
Ta inte ut stackars råttan i kylan.
Det duger gott och väl med dagsljuset om man står vid fönstret inomhus.
Lilac = blue + chocolate och jag tror mer på den kombinationen än på blue + mink för det blir en mycket ljusare färg.

Ja, men visst. Funkar lika bra att stå vid fönstret när det är kallt ute!
#27 Tack för förklaringen, den låter ju logisk!
Ska testa att stå vid fönstret utan blixt!
Tror inte de uppskattar minusgrader…
Putt!!
Black velvet får nog vara som hon heter.. Black helt enkelt.
Roses är en annan 5a.