Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 715 ggr
[PixelMollan]
0

Sluta bajsa på mej!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina små gullepojkar kan inte låta bli att kissa och bajsa på mig när dom är ute och leker. Varför blir dom helt plötsligt så himla nödiga trots att jag noga kollat så att dom nyss bajsat innan jag tar ut dom?'

Visst kan jag inte förvänta mig att två 6veckorspojkar ska kunna hålla tätt. Men hur ska jag lösa detta på lång sikt? Kanske inte går att få dom sluta?

Tacksam för hjälp :)
/Malin

Allamej
0

Det går över :) Dom är bebisar och det kommer att gå över :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Elipowe
0

Det går snart tror jag. Mina tjejer gjorde allt sånt där tråkigt på mig i början. Men nu ca 2-3 månader senare gör dom inte det :)! Visst, dem revirmarkerar mig, men sånt får man ta.

hus-musen
0

de är en småbarnsgrej, småråttor kan inte hålla sig lika länge som en vuxen råtta.. de är ju bara att jämnföra med en kattunge eller hundvalp! vad du kan göra är att ha en handduk i knäet och/eller en toalåda som de kan springa till så fort de behöver! kissandet kan vara kvar men bajset är lätt löst=) mina vuxna pojkar kissar och bajsar mer eller mindre aldrig på mig=)

Qui dormit, non peccat

[PixelMollan]
0

Okej :D Då är de bara att vänta på att de ska försvinna :P Kan tänkte mig att de blir pigga o glada  och får springa runt i full fart så är de inte lätt att hålla tätt :P