Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 574 ggr
Backelin
0

Råttor den 7:e Januari! ;D

JAa..!  Ska åka och hämta mina 2 små första råttor! Gud va jag läängtar Skrattande Någon som har bra tips till billiga burar som jag kan köpa?? Jag bor i värmland och söker råttbur inom länet eller på internetshop.  Har reserv om jag ej hittar någon men tipsa mig, snälla! Glad En sak till..  Vad ska jag tänka på innan jag köper dom små gooingarna?

AlexTheMouse
0

Hejsan!

För det första grattis! Jag rekommenderar att kolla på blocket eller eniro först innan du inhandlar en helt ny bur, vilket kan bli rätt så dyrt. Burar som är lämpliga är rejäla och höga burar med gott om plats för inredning. Fågelburar fungerar utmärkt. Annars kan du kolla i en djuraffär nära dig och se vad dom har för utbud av burar.

När man handlar på nätet så kan det bli jättedyrt med frakt osv, så kolla alla andra alternativ först. En annan sak du kan göra är att kolla på "köp och sälj" på denna sida, där lägger användarna själva in sina egna annonser. Saker du bör tänka på innan du köper råttorna är att inreda buren så att dom har det mysigt i buren när dom väl ska flytta in. Du kan tex inreda buren med rör,hus,hängmattor mm, bara fantasin sätter stopp! Du kan även låta råttorna vara ifred ett par timmar och låta dom vänja sig vid den nya miljön. Sen är det såklart bra om du har kollat upp vad dom ska ha för mat osv. Massor av bra tips hittar du på denna sida! MVH AlexTheMouse

hus-musen
0

grattis=)

billiga burar hittar du nog bäst på blocket om du kan åka en bit o hämta, internetshopar brukar ha hög frakt! tradera har oxå en del burar ibland! skickar med en länk till burräknaren så kan du se om din tilltänka bur är laglig=) http://www.ratpower.se/?page_id=88

sen så finns de mycket skoj man kan köpa till sina råttor, men man bör börja med en matskål till Torrfoder (musliblandning med tex extra nötter o annat) en skål till färskmaten o en vattenflaska. sen kan man köpa rör, hus, göra hängmattor av fleece osv bara fantasin sätter stopp! alltför mycket saker kan man undvika i början innan råttorna vant sig med dig, de är bättre att fylla på med leksaker=)

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Vart ska du köpa råttorna? =)