Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 230 ggr
sweet_heart83
0

Vad kallas deras teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Nu har vi fått hem två små busiga killar. Men jag är dålig på vad deras teckningar och färger heter. Nån som kan hjälpa mig? Vore så roligt att veta =)

tack på förhand

Rubicon
0

Ser ut som en black roan och en agouti  el black capped. beror ju hur mkt blixten slår i det "brunsvarta"

carroline
0

vilka sötisar=)

sweet_heart83
0

stellan som är vit med bara färg på huvudet är mer mörkgrå än svart eller brun….

oscar som är grå och vit är alltså en black roan? kommer han bli helvit när han blir äldre?

är så förälsad i dessa små godingar!!

zimzon
0

Den med bara färgat huvud är capped, men jag kan inte se vilken färg.

Den andra är black roan. Man kan aldrig säga säkert hur mycket en roan kommer blekas, en del blir helt vita medan andra behåller sin färg ganska bra.

Söta var de iaf. :)

sweet_heart83
0

Tack för svaren. Inget nödvändigt vetande, täckningen, men det är hemskt roligt att veta ändå =)

beeeeng
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle ju kunna slinka in här. Jag har nyss köpt en råttkille och jag tror att teckningen är hooded (tittade på srs hemsida) Men färgen har jag svårt för att hitta. Tyckler inte någon av färgerna matchar. Det är en mycket dålig bild då jag ej har någon digitalkamera än men färgen är väldigt ljus beige. utan några "hårstrån" med andra färger. Någon som vet färgen? han har röda ögon med btw!

//sofie

zimzon
0

Har han röda eller mörka ögon?

Har han röda ögon är det nog champange, mörka ögon så är det nog beige.

beeeeng
0

Han är röda ögon.  Okej tack :)