Hanar som bråkar
De är så att jag har en hanflock på tre pojkar som nu efter att ha bott tillsammans i ca 4,5 månader, har två av dem börjat slåss rätt så illa dem har hållit på till och från i ca 1 månad.
De är inte så att dem slås varje dag utan ett par gånger under den här perioden.
Vi kallar dem för hanne A, B och C för enkelhetens skull.
Hane A är ca 10 månader gammal, hane B och C är båda ca 5 månader gammla.
Hane C är den hanen som inte slåss utan bara lägger sig ner.
Hane B är den som jag kan se har börjat bråken med hane A, problemet i sig är att hane A biter hane B så han en del blödande sår varje gång dem drabbar samman.
Hane B biter dock aldrig tillbaka på hane A, efter att själv ha blivit biten oavsett hur stora bitsår han själv har fått.
Hane A och C bråkar aldrig utan går ihop utan problem, medans hane B även ger sig på hane C om dem är själva, men där blir de aldrig några sår så jag vet inte hur pass alvarligt de är där kan ju bara vara vanligt rang bråk i och med att dem börjar komma in i den åldern…
Ingen av hanarna biter människor under några omständigheter såhär långt, hane B gör aldrig nått ifrån sig när man ska tvätta hans sår utan låter en tvätta av dem utan att bitas eller försöka smita. Han är en helt underbar råtta.
Frågan blir ju då hur ska jag göra?
Behöver ha lite hjälp med hur jag ska göra och lite spekulationer om vad och hur de kommer sig och vad de finns som jag kan göra för att få dem att gå ihop, för vill ju helst att dem ska kunna förtsätta att bo ihop.
Att hane A biter blodvite är inte bra alls:/ hane B värkar vara lite överdominant men som du säger så biter han inte hål.
Min blogg: SweGizmo.se