Egna hyllplan?
Hej! Jag ska snart köpa en bur som jag har varit och kikat på ett par gånger. Buren är helt perfekt förutom att den inte har några hyllplan, så nu till min fråga. Har någon av er gjort egna hyllpan? Berätta gärna hur ni gick till väga och lägg gärna in bilder. 
Jag kör med ikea burlock :)! Slugis heter dem ;)! Man borrar ett håll i varje hörn, sedan är det bara att hänga upp med buntband ;D!
Tycker dessa är super! De är lite djupa så man kan lägga lite toa-lätt på som suger upp kiss = Det luktar inte lika mycket ;D!
Har ingen bra bild, men denna kanske duger ?

Har sett många som kör med plastbrickor, verkar jättesmart och enkelt. Om du vill ha såna stora plasthyllplan som finns till Lagos-burarna eller hörnhyllor i form av en kvars cirkel, så finns det att köpa på zoovaruhuset i kungens kurva (om du bor i sthlm), inte så prisvärt iofs, men det finns.
Andra bra tips för att utnyttja volymen i buren så att råttorna får nytta av den är att hänga upp korgar, durkslag, tunnlar (pringels-rör eller plaströr tex), rep, hängmattor osv.
#2 Kvarts cirklarna är från fertplast och säljes lite överallt. Bara att fråga lokala djur butiken om de kan köpa in. De ligger runt 100 kr/st.

Juste, bilder..
Här är adressen till zoovaruhuset, där kan man se bilder på hyllorna:
http://www.zoovaruhus.com
Hörnhyllorna finns på bild under Smådjur - Tillbehör
De större hyllorna finns inte på bild men på Smådjur - Gnagarburar - Övrigaburar finns en bild på Lagos-buren med dom hyllplanen (som alltså finns att köpa fria utan bur också)
Hej!
Vi hade plexiglas som vi la till hyllplan och som stöd la vi en träplanka som vi lackade. att lägga plexigla gör att det är lättare att ta bort från buren och diska dem i diskmedel och varmtvatten.
Hälsningar
Cecilia

Gör med plastbrickorna från ikea och buntband! Det verkar funka jättebra! Ska testa dem imorgon då vi ska åka till ikea i karlstad
oj, skickade fel
Tack för alla bra tips!
Köpte buren idag, som planerat
Sen for jag iväg till ÖB där jag hittade rätt rejäla "plastkorgar" eller vad man ska kalla dom, hittade visserligen plastbrickor i olika storlekar, men jag tyckte detta var mer praktiskt. Fäste dom med buntband och det blev jättebra som hyllplan! Det smarta med "plastkorgarna" är ju att det redan är små hål i dom, då man slipper borra hål o sånt. Ett litet tips!