Viktnedgång och ålderdom
Klara bara sjunker och sjunker i vikt. Hon äter och jag matar henne lite extra ofta vid sidan om med feta saker för att hålla vikten uppe samtidigt som inte Sizzla ska bli ännu större.
Bakbenen hänger inte alls med längre men hon kämpar på och tultar alltid fram när hon ser mig ändå. Hon rosslar inte, men är lite snorig till och från.
Varför går hon ner i vikt? Jag oroar mig för att det håller på att gå utför. Eller har jag nån sjukdom hemma som jag inte förstått än? Bör jag uppsöka veterinär eller tror ni att det är ren och skär ålderdom bara?
Jag är faktiskt glad nu att hon varit lite överviktig nu så att hon har lite att ta av. Annars hade hon nog varit borta nu.
Älskar mina stora små vänner..
Det beror nog på ålderdom.. äldre det blir så får man sjukdomar..*suck*
När är hon född?

Hon är ju inte så gammal egentligen. Född i mars 06 så hon är inte ens två år än. Hon började bli bensvag för någon månad sen och sen dess har hon bara blivit svagare och svagare. Men hon känns helt klart gammal.
Det är ju min första råtta som blir gammal så jag har aldrig varit med om en råttas ålderdom än.

#2 om hon är född mars 2006 så är hon nu 2 år & 9 månader gammal.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
07, menar Terato… Så hon är 1 år och 9 månader.

#3 Ja, 07 är det som Kickan säger! Jag har koll på hur gammal hon är!
Men det blev fel år!
om hon blir bensvag så är det bra att råttan får simma i badkaret för att få upp ben muskulaturen.. Om hon nu gillar vatten?

#6 Haha, nä, det gör hon inte direkt! :P
Hon är ju en väldigt stillsam råtta. Men jag brukar dryga på henne genom att kela med henne och sen sätta mig några meter bort så att hon måste skutta fram till mig för att få mer. Hon gör allt för att få vara med mig och bli klappad, lillstumpan. Annars rör hon sig inte mer än nödvändigt.