Bygga leksaker?
Kan man bygga leksaker själv? elr hitta ute jag har nämnligen lite brist på leksaker
Jag fick en ny voljär i julklapp ochaffärerna öppnar ju inte på några dagar… Så nu när man ändå har lov kan man ju mysa lite extra med råttisarna :) Mina råttisar fick ju bara massa godis i julklapp 
man kan sy hängmattor och tunlar man kan ta en kartong och göra hål i som dom kan leka i och man kan göra trögångar eller tyg (fleacé´)

Fatta inte riktigt :S Kan du förklara hur man bygger trägångar och hängmattorna? Låter kul för råttorna :) Tack för tipset! :-)
okej jag har bara gort hängmattta så det börgar jag med.
ta fleace tyg och vik in kanterna tvärnåla. sy med stort sicksak och fäst i hörnen bra på två sidor ska man sy sicksak sen tar man gummiband eller andra band och stoppar in i hålen på kanterna om du förstår och sen syr man vanlig sömm fram och tillbaka ca 10 gånger så att bandet sitter fast det gör man i alla 4 hörn sen syr man raksömm på kanterna där man inte har sytt och sen så tar man nyckelringar eller stora knappar och sätter fast knapparna syr man på och nyckelringarn gör man som med nycklar och sen så sätter man fst den i buren. jag tycker att nyckelringar är säkrast

Ok! Tror du att du orkar förklara trägrejen också?:-)
jag har sett en persom på blocket som sålde för länge sen med det var utsågade playwoodskivor som dom hade limmat ihop som gångar och sånt

tomma pringles-rör är utmärkta att hänga upp runt burväggarna som gångar för dom :D

Tack!
det tog ungefär 1 timme och 20 minuter att göra hängmattan

ok :)
Har man inte tuggråttor köper man massor av handdukar på ikea för 2 kr/st och gör håll i varje ände och hänger upp med en krok. Jag har satt öljetter på mina.
Man kan även köpa x antal meter fleece tyg eller billiga fleece filtar och klippa till lagom storlekar. Sedan bara hänga upp. Fleece behövs inte sicksaka kanter på ;)!
okej men jag gorde det det jag vi hade inga öljetter på syslöjden vad jag vert och jag visste inte heller att det hette så XD
Hej!
Något som mina råttor har tyckt var kul var avlopsrör som man kan köpa i en vvs affär. Både raka och böjda är kul. Tumma Flingpaket med godis i. Ma kan ta en toalettrulle och lägga godis i och stänga den så får råttan själv öppna den.
Hälsningar
Cecilia