Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 994 ggr
Elipowe
0

Nyårs tid = Råttor + fyrverkeri?

Jo, detta blir första året för mig. Hur skall jag förbereda mig ? Vad skall jag göra ?

Säg inte jag skall göra som med hunden Oskyldig. Han bryr sig inte ett dug. Han har viseligen bomull i öronen, det är bara för att skydda hörslen.

Vi skjuter inga raketer, alldelles för dyrt och känns inte lönt att göra det när man bor i bostadsområde. Tillåter inte familjen köpa raketter i heller, var med om en olycka -99, då min jacka fatade eld och jag förlorade en del av hörslen på vänster öra, pgr av att granen ställs sin raket pjäs fel.Helst hade jag inte varit ute alls nu för tiden när det är nyår, men jag blir tvingad.

Vad gör ni med era djur ? Hur reagerar dem ?

Otaku
0

Har inga råttor men min gerbil har inte visat någon rädsla.
Men jag måste säga att jag håller med dig, jag sitter hellre inne i huset och tittar på TV:en än går ut och smäller raketer.

Mvh Vinetta

empan-hampus
0

Det här blir första nyåret för mina råttor.. kommer tyvärr inte vara hemma med dom då.. Jag hoppas att dom inte blir så rädda.

KAGE
0

Om råttorna inte blir rädda av TV'n eller när något faller i golvet, lär de knappast bry sig om nå konstigt ljud utifrån (y)

/Karoline.

sockerrattan
0

Mina är inte rädda för smällare!

Mia//

zickan
0

inte varit några problem med mina. inte ens när en raket hamnade på min balkong när jag bodde i sthlm och råttburen stod på andra sidan fönstret.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

Har aldrig varit något problem med råttorna här :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Allamej
0

Har någon någonsin uppfattat något annat än nyfikenhet ifrån sina råttor ang. fyrverkerier?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ratica
0

#7 Jeg har ikke og jeg har haft rotter i 6½ år ca. Glad

Mine rotter er nysgerrige men reagerer ikke på lysglimt og høje brag.

hus-musen
0

mina råttor bryr sig inte ett dugg, de sover bara=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Då behöver jag säkert inte oroa mig :)! Man tackar. ;D