Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 988 ggr
Emma87
0

Nu är dom äntligen hemma!!!

Idag har jag hämtat mina flickor och jag är världens lyckligaste! Jag har liksom drömt om detta sen jag var nio år, kan inte fatta att dom är här nu! Ända sen i somras har jag planerat så nu när dagen är kommen känns det väldigt overkligt. Men underbart!

Det är Tezzlans Quantum of Solace (född 28/10 2008), Baronessan (född 25/10 2008) och Olyda's Kahlo (född 9/10 2007). Tre superfina flickor från duktiga och trevliga uppfödare :)

Min snälle far erbjöd sig att låna ut en bil, vilket slutade med att han körde mig till Kallhäll för jag var uppspelt som ett barn på julafton och borde kanske inte vistas bakom en ratt ;)

Flickorna visade sig vara precis så underbara som jag hade hoppats. Jag var så himla glad och kunde knappt slita blicken från dom. På hemvägen lade dom sig tillrätta bland fleecefiltarna och nosade nyfiket på varandra.

Väl hemma fick dom lite mat och vatten och sedan var det full fart. Dom kröp runt på min säng med nosen i vädret. Baronessan kastade sig sedan över majskolven, Kahlo myste i mitt hår och Quantum of solace traskade omkring innanför min tröja. Plötsligt ringde hemtelefonen och Baronessan hoppade till och sprang upp i min famn. Hon hittade ett hål in under tröjan och busade runt.

Vi myste tills alla råttorna hade somnat, sen när dom hade vaknat igen satte jag in dom i buren. Då blev det full fart! Dom klättrade upp och ner längs gallret och for runt bland grenar, korgar och hängmattor. Inget tjafs mellan tjejerna men man märker att det är Kahlo som bestämmer. Nu har alla somnat. Quantum of solace har gosat in sig bland fleecefiltarna i korgen högst upp, Baronessan har kurat ihop sig i ett hörn längst ner bredvid toalådan och Kahlo har stuckit huvudet under kroppen och somnat mitt bland grenarna på andra våningen (ser måttligt bekvämt ut).

Jag har inte bestämt vad jag ska kalla bebisarna för ännu, men det är några namn som susar runt i huvudet, måste bara lära känna dom lite mer och se vad som passar :)

Några bilder har jag tagit iaf, lägger upp dom här i tråden.

Tack Linda, Jessica och Anna för dom fina råttorna! Tack Kickan för buren och mailkontakten! Tack alla på RIF för era svar på alla mina frågor!

Jag är så lyckligSkrattande

ElinLi
0

Jasså det var du som hämtade så många bebisar ? :)

idaleck
0

vad kul!!! Ser fram emot bilder! Skrattande

Emma87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Baronessan och Kahlo

Emma87
0

Quantum of solace kommer ut ur tröjan för att äta. Baronessan följer med men somnar på vägen :P

Emma87
0

Quantum of Solace och Baronessan

Emma87
0

Baronessan och Kahlo

Emma87
0

Kameran är spännande :)

Emma87
0

Majs är gott!

Emma87
0

Kahlo

Emma87
0

#1 Ja, det var nog jagSkrattande Jag kanske borde ha traskat runt lite och hälsat på människorna, men jag hade bara ögon för mina råttflickorSkäms

ElinLi
0

#10 okii, hihi ^^

Lancia
0

Vilka underbart vackra färger, på alla tre! Jag hoppas ni får det toppen tillsammans, nu när du längtat såååå länge :D

Quantums öron btw, helt sjukt bedårande!

Tramsa
0

Underbara! Jag har en kullbror till Kahlo! :)

silverorm
0

Jättefina! Skrattande Stort Grattis!

Emma87
0

#2, 12, 14 Tack! Ja, dom är så himla goa :D

#13 Vad roligt, så du har också ett konstverk hemma :) Vem av dom?

Tramsa
0

#15 Monet (fast han kallas Kirby här hemma) En slät blue agouti kille.

idaleck
0

Dom är jättevackra verkligen! Kyss

Nicciz
0

Haaha hade jag inte lyckats lägga beslag på mig själv hade du varit en råtta fattigare Cool Jag kärade totalt ner mig i Kahlo Kyss helt fantastisk tjej!!!

KickanW
0

Åh vad underbart! Jag blev lite avundsjuk på dig måste jag säga, otroligt söta råttor!

Själv fick jag med en liten siames hem :O

Nicciz
0

ååh Grattis såklart Skäms

emmeb
0

Åh, jag har brorsan van Gogh här hemma plus halvbror Snöstorm. :)

[Driva]
0

Vad roligt att höra att det går bra!
Och att dem verkar ha funnit varandra :D

Kan dessutom tillägga att bebisar brukar sova på dem mest konstiga sätt, som inte alls ser bekväma ut men dem själva sover som stenar :D

Emma87
0

#14 Ja, både inuti och utanpå <3

#16 & 21 Vad kul med släktingar! Det verkar vara en jättemysig linje, iaf dom jag träffade hos Anna när jag kärade ner mig i Kahlo :)

#18 Haha, vad chockad jag hade blivit om jag kommit dit o Anna sa "Nej tyvärr, Nicciz smet med Kahlo!" :O Ja, hon är en helt underbar råtta! Hon har legat och myst vid mitt huvud hela kvällen medan småflickorna busat runt :D Ibland ser det ut som att hon filosoferar om livet eller nåt, hon liksom lägger sig tillrätta och ser så väldans klok ut. Å hon ska hela tiden pussas på munnen med hela tungan o slicka en i näsan :P

#19 Men gud vad kul!! Vadå för en??

#22 Ja, dom har verkligen funnit varandra! Nu trängs alla tre i den på tok för trånga lilla korgen på översta hyllplanet! Baronessan hade först klämt in sig under (!) toalådan längst ner och somnat där, men sedan skuttade hon upp och mosade in sig med dom andra :) Bebisarna är så roliga när man har dom ute, dom far runt som guttaperkabollar, sen helt plötsligt blir dom sjukt trötta på en sekund och sen har man en sovande klump innanför tröjan :)

MP160
0

"Bebisarna är så roliga när man har dom ute, dom far runt som guttaperkabollar, sen helt plötsligt blir dom sjukt trötta på en sekund och sen har man en sovande klump innanför tröjan :)"

aww! man blir ju bara mer och mer sugen på rådisar när man läser sånt! Kyss

[Driva]
0

Haha, när dem var mindre och inte hade blivit separerade ännu, så var dem så roliga för då haed antingen alla dampryck på samma gång, eller så sov alla. Det var liksom ingen som var uppe medan de andra sov eller sov medan de andra var uppe, utan antingen var alla uppe och for omkring eller så sov alla på.

Så ena sekunden så var hela buren fylld med råttor över allt som levde loppan, för att i nästa sekund vara helt tom, då alla råttorna gått in i huset och däckat :D

Emma87
0

Kahlo myser vid mitt huvud :)

Emma87
0

Bebisar :)

Emma87
0

Så tillgivna tjejer, riktiga mysbollar som kryper upp i nacken :) Idag har det kommit upp lite smeknamnförslag till småflickorna så jag tänkte be om lite råd..

Quantum of solace går gärna på upptäcksfärd och är ett litet busfrö, men kommer alltid tillbaka och kryper in under tröjan där hon sedan kutar runt tills hon somnar. Det känns som att det står "Ronja" skrivet i pannan på henne, en så härligt framåt tjej  som påminner lite om Ronja. Vad tror ni, kan Ronja vara en bondbrud?Jag funderade på Perla också, från ett soundtack till filmen Quantum of solace som heter "Perla de la duna", men det känns som att hon kanske behöver ett tuffare namn än Perla eftersom hon är så cool.

Baronessan är en tuffing som busar gärnet med råttkompisarna (så Kahlo har vänt henne på rygg med tassen några gånger) men med mig är hon så rar som kryper upp i luvan och knastrar sig till sömns. Hon är som en liten stjärna med eld och fart men ändå så blid, så kanske Stella kunde passa? Det ska ju vara nåt tjusigt eftersom hon är en baronessa ;) Jag har googlat på massa baronessor men tyckte inte nåt namn passade..

Jag funderade på Quito ett tag också (uttalas Kito) till nån av tjejerna, det är Ecuadors huvudstad och ligger mig därför varmt om hjärtat.. men det kanske inte direkt är ett tjejnamn?

Kom gärna med namnförslag om ni får en snilleblixt! Det ska vara nåt med lite attityd men ändå sött. Jag bifogar en gruppbild från i morse, där dock Baronessan tycks ha hamnat i en lustig vinkel :P

[Driva]
0

Baronessan ser lite förnärmad ut på den bilden :D

Stella var ett coolt namn, hennes syster här hemma (Comtessan) kommer nog gå under det inte så förnäma namnet "kotten" Oskyldig. Jag försökte först med Tessa, men det passade inte alls, fast det kanske blir Kotta istället, vi får se vad som faller i munnen ;)

zmulan
0

Åh vad fina dom är!! Grattulerar!!! :)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Terato
0

Jag tycker Ronja och Stella var skitbra namn! Men låt Kahlo få heta Kahlo! :) Underbart fina råttor. Så fina tillsammans, liksom! Massvis med grattis!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Emma87
0

#29 Ja, och gissa om hon blev förnärmad idag när klosaxen togs fram! Bebisarna är så gosiga när dom kryper runt under tröjan, men klorna är sylvassa så jag bestämde mig för att knipsa bort toppen på dom. Stella (alltså Baronessan) som alltid är lugn som en filbunke i famnen sprattlade flitigt så det fick bli en klo i taget med mycket gos emellan :) Det påminner mig om en text på er hemsida om hennes söta mor, så hon blir nog mamsen upp i dagen *hoppas* :D Å hon växer så det knakar lilla älsklingen, alltid först vid matskålen när blötmaten serveras :)
Kotten var gulligt, jag har för mig att Comtessan är agouti så det passar nog jättebra!

#30 Tack, ja dom är helt underbara!

#31 Tack! Ja, det blir mer och mer att jag kallar dom Ronja och Stella för att det passar så bra, så det får nog bli så :) Kahlo kommer självklart fortsätta heta Kahlo :)

Jag fick förresten mail från min mor häromdagen, där hon bad mig att maila över ett foto på mig och råttorna, så jag skickade den med mig och flickorna i nacken. Sen fick jag höra att mamma hade mailat runt det till "tanterna på jobbet" med rubriken "Jag har blivit mormor" :D Gissa om tanterna blev chockade! Några av dom hade iaf kommit fram och bett mamma hälsa till den nybilvna mamman, haha..

[Driva]
0

Stella låter verkligen som mamma upp i dagen, både vad gäller kloklippning och matskålen :D

[GlittriGris]
0

Jag är så avundsjuk på dej så söta!!

Jag måste vänta ända tills fredag inann jag får min sötpojkar , går knappt att sova längtar så mycket!

Emma87
0

#34 Vad roligt att du ska få hem råttor snart, grattis! Jag kunde inte heller sova innan och var helt skakis när jag hämtade hem mina prinsessor. Råttorna kommer bli din bästa julklapp ever, så UNDERBARA små varelser <3 Lycka till med sötpojkarna, hoppas ni får en mysig jul tillsammans!!

[GlittriGris]
0

AA ha en super mysig jul med dina sessor!<3