Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1023 ggr
empan-hampus
0

Knölen är svart..

Knölen på Hamilton har nu blivit svart.. Eller ja.. den kanske var det från början. Kan det vara ett sår? Om det är en varböld.. kan man tömma den själv?

SweGizmo
0

bild om det går?

Min blogg: SweGizmo.se

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser den ut så här?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

empan-hampus
0

Jag vet inte.. det är päls ivägen x( Går inte å få nå bra bild heller..

Glimmersr8or
0

När varbölden är mogen då spricker den av sig själv. Då måste man tvätta rent noga så allt var försvinner, och det kan vara bra att ge antibiotika också.

Man ska inte sticka hål på den i förväg.

empan-hampus
0

#4 Okej tack =)

Nicciz
0

Det bästa är att gå till veterinären och få den tömd och spolad och ett recept på antibiotika. Dem kan även lägga ett snitt så den aldrig hinner bli så stor och är lättare att få bukt med.

Elipowe
0

Fy vad rälig bölden ser ut :o! Där lärde man något nytt.

Hoppas den försvinner snart!

Tezzlan
0

På de 15 år som jag varit råttägare har jag haft en massa bölder, knölar och absesser på mina råttkompisar och det va inte förrens i sommras som jag upptäckte att en av mina grabbar hade en knöl som såg svart ut, han hade haft knölen bra länge. Jag tyckte att det va dags att lätta på trycket i knölen som jag antog var en absess efter ett bett som han haft där. Efter att ha gjort ett litet snitt så upptäckte jag att det va något svart torrt(!) grejs där inne. Jag gick ner till veterinären och hon sa att taljkörtlar ser ut så på hundar och katter så då borde det vara det på han med. Det svarta gojset kunde man inte spola ut med koksaltlösning utan man va tvungen att dra ut det ur hålet med en pincet. Min grabb verkade inte tycka det va obehagligt och satt snällt kvar. Efter att vi fått ut allt så blev det bra och läkte ihop på några dagar.

empan-hampus
0

#8 Okej Glad