Okunskap eller Illvilja?
Är det av Okunskap eller Illvilja som folk ser till att trådar som kan vara till hjälp låses?
Hur kan man bluda eller leka struts och stoppa huvudet i sanden och hoppas på att det som är otäkt och jobbigt ska försvinna?
Idoti tycker jag det verkar som??
Men det är väl så det ska va? kan man inte tillföra något så ska det tigas ihjäl det.. det gör ju saken mycket bättre..
Och Gud förbjude om det kan va så att någon skulle råka få på tafsen eller känna sig förnärmad! Det är ju inte Svenskt och definitivt inte i god ton eller sed..
Tänker närmast då på att det kanske skulle vara bra att få någon rätsida på detta med Corona/SDA/PARVO eller det kanske bara är ett önsketänkande..
Kanske är bättre att det blir lite mer frånfällen, så att "de seriösa uppfödarna" inte har eller får så mycket konkurans av andra uppfödare.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

ärligt talat så hänger jag inte med om vad du snackar om=)
menar du att tråden låstes som heter varning för corona/sda igen så låstes den för att de kom inget nyttigt ur den ändå, men den finns kvar just för att man ska kunna läsa de bra bitarna om sjukdomarna. har du problem med själva sjukdomsspridningen så får du ta det med srs då råttor.ifokus inte är en förlängning av srs. vad vill du komma fram till egentligen? du kanske kan förklara utan att skiva så kryptiskt
Qui dormit, non peccat

Jag kan översätta tror jag.. Jag tror meningen med inlägget är.
Varför bråkar vissa sönder trådar med flit för dem vet att dem kommer låsas? Gör dem det av illvilja eller som i fallet med Corona/SDA tråden av okunskap? Vad vinner man på det. Att sticka huvudet i sanden liksom och neka för jobbiga faktum. Finns det något man kan göra för att förhindra den här typen av provocerad låsning av trådar?
Det här var inte det första exemplet nämligen finns massa trådar där folk uttryckligen säger att dem beter sig som skit enbart för att få tråden låst för att skydda någon. Och skiter fullkomligt i huvudsaken med inlägget.
SRS har noll med det att göra
… typ… friöversättning då 

ah jasså är det han menar=)
jo de är ju ett sätt för en del att försöka få "jobbiga" trådar låsta, vilket är väldigt barnsligt tycker jag iaf. skulle tro att 8 gånger av tio är det illvilja eller behovet att skydda nån vän, de andra gångerna är det pga okunskap. lite synd att de blir så för de drar verkligen ner stämningen här på rif! vad man ska göra åt det vet jag inte, varningar delas ut o ibland försöker vi rensa i trådarna men de hjälper inte alla gånger! men tröttsamt är det.. lite eget ansvar kanske skulle vara en bra ide för en del=)
Qui dormit, non peccat

Så som Nicciz sa.. var det väl jag menade..
Men frihet under ansvar är tydligen inget som fungerar på RiF??
Inte på dom andra rått-forumen heller verkar det som? Men det är väl så det ska vara… Då person är viktigare än sak!!!
Lustigt.. men men
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#4 Jag kan inte annat än hålla med tyvärr.