Skaparträff hos mig i vår?
Jag kom på nu att vi borde ha skaparträff hemma hos mig i vår med tema råttor! Det finns ju så mycket skaparglädje bland råttmänniskor och så mkt vackra råttor där ute som borde avbildas!
Då skulle jag kunna fixa en ministudio där man kan fota och så kan vi gå ut och hämta växter och löv eller annat och skapa egna små studios. Har en systemdigital att låna ut till den som ingen egen har!
Har även ett staffli, kvalitetspenslar och möjligheter till att måla. Färg får ni ta med själva.
Dator kan också finnas med en gammal variant av photoshop.
Gillar man cernitlera eller något annat så fixar vi ju förstås det!
Alltså, jag har inga supergrejer här hemma men det är lite roligt att ta vad man har och göra något skoj av det! Vi som har gått konstinriktade program eller har annan erfarenhet kan ju ha lite skaparskolor också som vi förbereder!
Vad tycker ni om det?
Självklart ska det tas med modeller till träffen också! ;) Och självklart är även icke skaparintresserade välkomna!
Älskar mina stora små vänner..
Underbar idé! :) Jag är på!
Terato jag e med 500!

Hihi, vad skoj!

Jag är också med! Fast jag har varken en bra kamera, bra målarhänder lr nåt! xD Så jag kommer mest titta och sånt… :P
#4: Du kan vara modell-passare :)
Bim det finns alltid en konstart som passar något ;) kanske expressionism? =3 Bara att kladda järnet där! Jätte skoj :D

Jag vill oxå, och håller tummarna för att jag kan när det blir av 

Ja, vad kul! :D

Haha, jaa! Modellpassare passar mig tror jag! :P
#6 haha, okej, :P men näee… prova kan jag göra iaf!
Jag kan nog tänka mej att komma:) hehe… skulle vilja ta många härliga kort på mina råttor med en bra kamera^^
sedan kanske jag ska pröva på att måla med oljefärg;)
Vi kan ha en gemensam middag också:) typ tacos eller nått sådant lätt och bra.
Min blogg: SweGizmo.se

Ja, det låter som ett jättebra förslag! :)
Ja!! Skoj skoj skoj. Nu ströks uppcon ifrån listan, mycket roligare med skapar träff :D
Ja, det låter jätte skoj! 
Vill också hänga på beroende lite på vart du bor Terato?
Eller kanske jag kan få sam åka med nån?
Jag tror hon bor i Gävle…
Edit: japp, i gävle:/ och det låg inte alls där jag fick för mej;/ hmm… för lång för mej att åka..
man får försöka skramla ihop pengar. dock ska man ju också ha någonstans att sova.. hade med nog kunnat fixa en ministudio ev.. Dock bor jag själv en bra bit ifrån gbg så folk lär springs vilse när de skulle ta sig till lilla Vara ^^' Men allt går å lösa! Vore ju så oerhört kul

Jag bor i Gävle, ja!
Det är ju ett tag kvar innan det blir något sånt här så man får väl se vad som händer då. Om någon får för sig att åka bil nerifrån eller så.
Men jag skulle nog inte heller åka till GBG på en träff! :P Eller jo, kanske i samband med någon viktig utställning eller typ råttköp.

Jag har ingen råtta eller så men låter som en jättekul träff för er ;)
Mitt tips är att om man vill kanske man kan ta med tyger, snören och trävirke så kan man göra råttselar, hängmattor, burar och lite allt möjligt :)
Mvh Ellenfyrkant
ja, vi får väll se hhur det blir av:) hade vart väldigt kul dock.

#17 Smart!
#18 Men jag pratade nyss med Kalelo. Hon ska tydligen också ha en träff i vår. Ni kan ju pusha henne lite så kanske hon också kör skapartema så att ni sydlänningar också får skapa! Hon bor i Blekinge så det kanske är lite närmare?

Får man sova hos dig? (a) eller ska du ha den på dagen så man åker hem på kvällen?
Jag tkr som #17! :D
var finns du för jag vill gärna komma
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#20 Jag misstycker inte till någon skaparform! Förresten, så har mamma en symaskin som vi kanske kan låna om vi lovar att hålla den borta från råttor.. ;)
Självklart får man sova hos mig! Jag brukar kunna trycka in en hel del folk hemma hos mig(eller vad säger du, Kickan?) :P
#21 Jag bor i Gävle! Om du har möjlighet att komma vore det jätteskoj! Det är ju ett tag kvar så det kan ju lösa sig på det ena eller det andra sättet.
Haha, nog får det plats folk hos Terato! Någon kan sova i en liten gummibåt också, om det krisar ^^

#19 +#20 Tackar tackar, tar åt mig av äran ^^
Mvh Ellenfyrkant

Jättetoppen, du kan du boka en sovplats till mig.. ;) Gärna i mus eller råttburen! :D
Det blir nog till att sova över då för min del. :)
Nicciz om du ska dit, kan vi göra sällskap då?

oj, väldigt sugen på att komma jag med! :)
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.

Puttar upp tråden lite! :D