Råttor i djuraffär?
Jag vet..det är fel. Man bör inte stödja djuraffärers avel av råttor eftersom de inte bryr sig om råttorna blir trevliga sällskapsdjur i ett bra hem eller om de blir ormmat. Iaf, här tråden handlar inte om det utan om ett par djuraffärer jag hittat på nätet (alla i stockholm) Det ser väldigt bra ut på hemsidorna, tänkte kolla upp ett par för att se hur läget egentligen är.
Ni får gärna kolla in deras hemsidor och dela med er med era åsikter. Här är några utav de jag tyckte verkade hyfsade:
nehe..fick inte med länkarna…teknikens oförståeliga under. Här är de igen (men den här gången får ni "copy-pasta")

Brommazoo:
Att välja kön och antal
Eftersom råttan är ett socialt flockdjur så rekommenderar vi att man väljer att ha två eller flera råttor tillsammans. Även om man har mycket tid för en ensam råtta, så mår den bättre om den har en livskamrat att busa och sova med även när du inte är hemma eller när du sover. Välj unga råttor av samma kön som får växa upp tillsammans.
Vill man ha en ensam råtta så rekommenderar vi en hane, eftersom de i regel socialare än honor, men båda könen kan bli lika tama. 

Och så står det att alla deras djur kommer från seriösa uppfödare? Seriösa uppfödare som medger till att deras djur säljs under lagbrott 
Näe jag orkar inte. Det var skit på alla sidor. Men det är så det är. Man får välja vilken pest man vill stödja helt enkelt 
Som Nicciz säger, det är skit på alla sidor (av de sidor som ens har någon information om just tamråtttor). Vill man absolut stödja sån djursyn skulle jag i alla fall hålla mig borta från affärer som köper från grossister, hur man kan vilja stöda det som djurvän är över min förståelse. Kan dock vara lite svårt att veta eftersom många djuraffärer ljuger om just varifrån råttorna kommer.
tänkte köra förbi ett par idag och se hur det ser ut. Om inte annat för att kanske hitta en bra bur
Hann aldrig iväg. Inte för att kolla upp djuren iaf. Min pojkvän kom över med en för tidig juklapp =) en liten söt råtthona. Så vi fick åka i illfart och köpa henne en ny stor bur =)
Jag har varit i brommazoo , Välldigt fina och stora burar ^^ alla könen e uppdelade i olika burar. DOCK är dom välldigt okunniga , BNär jag köppte en av mina råttor där satt hon in hö i kartngen jag skulle ha henne i