Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1165 ggr
Terato
0

Råttvakt till två töser?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni säkert redan förstått så håller jag på och flyttar och rustar samtidigt både gamla och nya lägenheten. Så det är fullt upp!

I nya lägenheten är det så öppen planlösning att det inte går att ha råttorna ute utan att råttsäkra överallt. Grejen är att vi inte kommer kunna göra det förrän om ungefär 1-2 veckor.

Mina gammelråttor är nöjda med att skutta runt i sängen och på soffan så de flyttar jag inte på i onödan.

Men jag tänkte kolla lite om det finns någon som skulle kunna tänka sig att ta hand om Nemi och Matilda, mina två yngsta råttor, i 1-2 veckor?

Det är två 7 månaders glada och sällskapliga råttöser som inte brukar bli särskilt stressade av att resa och så. Men de gillar inte att sitta i bur! :P

Om någon känner att de har lite tid över så hojta till!

(Hade ingen aning om var jag skulle posta!)

Jag bor i Gävle btw! :P

Matilda på bilden

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nemi!

teratos.r8or.se

niffen
0

Du måste ju skriva vart du gömmer dig nånstans ;)

Terato
0

Oj, jäklar, kanske kan vara smart! Cool

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Åh hade jag inte behövt sitta i den här dumma karantänen hade jag gärna ställt upp.

Nicciz
0

Samma här :(

Vilka snyggisar dem är Kyss

Nicciz
0

Åh.. jag kom på en som nog säkert vill låna råttor. Åk. såfort jag fått besked… Obestämd dumma mig som inte tänkte på det

Terato
0

Vad snälla ni är som ändå vill hjälpa till! :)

Ja, gör det, Nicciz!

teratos.r8or.se

Bim
0

Åhh, måste du terato!? :''( Jag vill ju men… mamma….

MP160
0

Oh så sugen jag vart nu! Har läst allt på sidan ang råttskötsel å blivit riktigt sugen på att skaffa mig två, men mamma är ju inte sådär superförtjust i svansarna Tungan ute Men det var ju samma sak med mössen, hon tyckte svansarna var så äckliga men nu är hon på dom nästan jämt å pillar när jag har dom ute. Blir förmodligen samma sak med rådissvansar. Vill gärna ta hand om dina små Terato, så får jag prova på hur det är att ta hand om rådisar på riktigt också Skrattande
Och kan förhoppningsvis övertala mamma att få egna nästa år nån gång!
jag bor med mamma i enköping, en timme från stockholm ungefär. Har ett gäng möss i mitt rum och två katter i resten av lägenheten. Tungan ute dina småtjejer lär väl få stå i mitt rum dom med om jag får ta hand om dom, så inte katterna blir allför nyfikna, haha. Och dom kommer få komma ut ganska ofta, mest på kvällen, och springa av sig lite på min säng och sånt.

Nu kanske jag går lite fort fram, men bur, får jag låna det av dig?

Kram

Terato
0

#8 Hihi, det hade varit jättekul att låna ut dem till dig!

#9 Jag vet ju att du är en ansvarsfull person, från musforumet så visst skulle jag kunna det! Men grejen är att, precis som jag skrev där, så kommer dessa töser knappast att nöja sig med att springa på en säng! Tungan ute De vill vara uppe och nere och precis överallt! Råttor gnager gärna på sladdar och textilier så det bör man vara förberedd på. De kan även försvinna in i hål, t.ex. under garderober och dylikt som man inte tänker på om man inte själv är råttägare. Fundera lite till och om du har möjlighet att hitta transport med någon som jag litar på så kan vi diskutera det! Bur blir svårt, eftersom det ska fraktas och donas men det finns förstås!

Självklart ser jag helst att det är någon som bor i närheten av mig eller Nicciz eller som sedan tidigare haft kontakt med oss! :) Speciellt om man inte sedan tidigare har råttvana. Men samtidigt skulle det ju vara jätteskoj att få låna ut till någon som går i råttfunderartankar! Men jag väntar lite på Nicciz kontakt först så får vi se. Prata lite med mamsen också!

teratos.r8or.se

Bim
0

#10 haha, fast jag kom på att jag nog är borta då också.. :P Men dom verkar så söta! (mamma har nog sagt ok om din skaparträff! :D:D:D)

MP160
0

#10 Nädu, det är kört redan, mamma tvärvägrade eftersom det ända rum jag kan råttsäkra förtillfället är köket. Får drömma vidare ett tag till å mysa med mina musar sålänge. Tack för svaret ändå. Glad

Nicciz
0

Första veckan är iaf löst. Och jag vet någon som är superglad Skrattande

Malin-Trotsig
0

#13 - Jepp, det kan du verkligen skriva upp. Ska bli jättekul att få ha sötnosarna hemma hos mig :D

Mastoll
0

Hjälp vad söta råttor du har!

moody
0

Jag hade gärna tagit dom under nån vecka, men det är förstås lite väl långt till stockholm haha :)

Terato
0

#12 Ja, men det brukar vara lite svårt att övertyga föräldrarna om råttor! :P Men kom och hälsa på mig i vår på min skaparträff! Tycker du kan ta med dig dina möss då också! :)

#13 Å, vad kul! Känns roligt att få dela med mig av mina godbitar. Kommer att skana ihjäl mig bara. Robin vill inte riktigt släppa iväg dem heller!

teratos.r8or.se

wintermynta
0

#13 Åh va kul.

MP160
0

#17 Skaparträff? Oh, låter spännande! Vi får väl se längre fram :]

Terato
0

#19 Ja, absolut! Jag kommer att uppdatera senare när saker och ting är mer klara här hemma så då kan man ju börja pilla med samåkningar osv.

teratos.r8or.se

Mastoll
0

#20 - Hoppas jag kan komma då :) För alla träffar hamnar nästan jämt då jag inte kan :P