Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 480 ggr
[FrejaGna]
0

Selma och Cholahoo ^^

Tänkte ta och skriva en tråd för att oficiellt välkomna dom två nya tjejerna till flocken :) Selma och Cholahoo :) Hämtade dom ju på utställningen i lördags, det såg jättekul ut och önskar jag hade stannat längre, men det får väl bli nästa gång. Förhoppningsvis ställer jag väl ut då själv också! :)
Tjejerna är iallfall jättesöta och trevliga, och det är så kul att alla fyra trivs så bra! Här kommer lite bilder, visserligen dåliga bilder, men det får duga just nu :)

Här har vi då en av dom "gamla" tjejerna, Gna, djuraffärsråtta på cirka 4 månader. Hon är verkligen otroligt mysig och tam, den lugnaste av dom alla! en liten bebis :)

Gna igen =)

Gnas syster Freja. Lite större än Gna och lite mera färg, och inte alls lika lugn och tam som Gna. =) Älskar att sitta på axeln och klättra :)

Freja igen =)

Och här har vi då Selma, eller Shannaras Selma. Silver Mink. Galnare råtta får man leta efter, hehe ;) Nä men dom är definitvt den vildaste i flocken, springer runt runt och vill inte bli hållen, och vilka hopp hon tar haha! Hon hoppar så långt att hon ramlar då hon missbedömer avstånden :P Skulle nog passa som agilityråtta, måste bara lära mig själv först :D Hon och Gna trivs bäst.

det var svårt att få bra bilder på Selma då hon aldrig sitter still :D

Och så har vi då till slut Cholahoo, eller Ladugårdens Shannaras Cholaoo. Silver black. Hon är en månad äldre än dom andra och det märks på storleken, hon är också världens latmask i buren xP bara sover och sover och verkligen tar upp så mkt plats hon kan när hon ska sova :D Fortfarande inte ovan med mig så hon vill inte riktigt bli hanterad ännu, men hon är jättesöt :D Hon och Freja trivs jättebra.

Cholahoo igen. =)

Här kommer lite gruppbilder på alla tjejerna:

Tack så mycket Mia för de underbara töserna! Dom är verkligen underbara!

wintermynta
0

Jo dom har spring i benen dom små sjömonstren (Selma).
Va kul att se bilder och att dom fått ett sånt fint hem. Krama små töserna från mig.

hus-musen
0

hihi söta små damer=)

Qui dormit, non peccat

[FrejaGna]
0

#1 hihi, ja, det är bara kul med spring i benen :) Ja det ska jag, och förhoppningsvis får du ju träffa dom igen på nästa utställning! :)

Bullerbytjejen
0

Åååh selma e syster till mina två Nessie och Scylla :D dom har jag hemma hos mig Kyss

Nicciz
0

Å jag har en bror och en syster till Cholahoo Glad

Grattis till Råttisarna :D