Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 349 ggr
MinLillaHamsterJill
0

Råttorna behöver badas lite HJÄLP!

Hej! Jag behöver extrem hjälp här! Det är så att jag häromveckan köpte en väldigt billig hamstermat (10 kr kg) och det visade sig några dagar senare att den innehöll maskar och skalbaggar! Nu har jag INGEN ANING om de har mask eller inte, MEN nu när jag skulle rengöra buren så såg jag en skalbagge krypa upp -.-

Aah! Jag blir galen! Men iallafall, ni behöver inte påminna mig om att jag är slarvig eller dålig råttägare. För jag söker ändå nya hem till dom och så var det inte meningen att jag helt plötsligt skulle få 10 råttor och 3 burar att sköta om.

Åter till frågan! Hur ska jag göra för att rengöra råttornas päls? Den luktar stark urin och jag är lite rädd att det kan finnas ägg i pälsen. Tacksam för svar, och JO dom behöver bli omskötta med pälsen. (3 Rex och en släthårig). (hanarrna då).

MinLillaHamsterJill
0

http://i37.tinypic.com/2wmq8aw.png

ElinLi
0

Bada dom med hundschampo som e specielt för parasiter och ohyra. Se upp med att få vatten i deras öron och nosar.

Ladyinred
0

är det larver i maten eller på råttorna? djuren i maten gillar torra mjölprodukter typ och de går inte på råttorna. troligtvis så får råttorna bara en extra proteinkälla även att det är bra äckligt.

MinLillaHamsterJill
0

Tack för svaren.

#3 det är både i maten och var i buren.

Maliceangel
0

Hamstermat till råttorna? O.o

MinLillaHamsterJill
0

BLAND ANNAT. 1. jag är ingen riktigt råttägare, har 10 stycken råttor som äter ca. 4 kg i månaden 2. jag köper kg-vis och ofta är den maten som jag brukar köpa (någon lyx) och då var jag tvungen att ta någon pelletsfri + hamsterpellets eller något sådant, därför att den var billig och råttorna brukar ha sån i sin mat. trodde jag.

Maliceangel
0

#6 Vad menar du med att du inte är någon riktig råttägare?