Råttor iFokus

Råttor

Etikett: bilder-videor
Läst 1193 ggr
Bima
0

Månadens råtta - OKTOBER (nomineringar)

Nu har Månadens råtta September äntligen blivit vald, och detta betyder att det än en gång är dags för nya nomineringar. 
Nu är det då alltså för platsen som månadens råtta i Oktober som ni kan nominera en råtta.
Som vanligt så lägger du in en bild på den råtta du vill nominera och skriver även en motivering till varför just din råtta ska bli vald.
Endast en råtta per medlem (ni kan ju nominera en annan råtta nästa månad).
Lycka till!

/Bima :)

Benjy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är iof en sommarbild som jag gillar skarpt. Min bästa kompis Boa har fotat bilden på min förra råtta Meeko, som dog för lite mer än en månad sen. Meeko var pigg, nyfiken och kelig.

Saknar henne väldigt mycket… ursh.. en underbar liten vän
/Mims

[tiiia]
0

Jag skulle vilja nominera min råtta Doris. Hon kom till mig då jag var kontaktperson för råtthjälpen och jag hade letat febrilt efter ett jourhem åt henne, men ingen kunde ta emot henne, så vi tog en regäl disskussion här hemma och beslutade oss för att ta hand om henne själva privat. Vid den första ihopsättningen gick allting bra, de första dagarna funkade allting perfekt trots att Doris fått bo ihop med andra råttor som varit väldigt elaka mot henne, men en dag blev det ett riktigt stort bråk i buren så vi tvingades separera dem från varandra, månaderna gick och de träffades varje dag utanför buren. Sedan satte vi ihop dem igen och helt plötsligt så fungerade de perfekt tillsammans igen då Doris avvejde alla försök till gräl, de betedde sig som att bråken aldrig hade hänt. Sedan blev Bella svagare och orkade inte längre "leda" flocken, så hon lät Doris ta över den rollen och idag fungerar de alla tillsammans just på grund av Doris. Lea och Bella bråkade ju en hel del, men Doris har visat dem att det finns andra vägar att gå. Dessutom så har Doris gett lilla Lea en hel drös med självförtoende så hon vågar nu tack vare henne äta utanför buren och komma ut själv och umgås och gå på små prommenader i vardagsrummet. Så ja vi må ha räddat Doris från avlivning, men Doris räddade flocken. Och vi är henne evigt tacksamma.

Stj3rnfallet
0

Hej!=)

Jag skulel vilja nominera min råttpojke Baloo =) Han är en riktig söt nos och en goseklump =) Tyvärr har jag ingen jättebra bild på honom, men jag ska fixa en bättre än den jag sätter upp nu..

Min Baloo och hans kompis skulle komma till mig, min pojkvän tog med dem från Sthlm. Det värsta var att Baloos kompis Oliver (som han skulle heta) klarade inte av resan och dog..=( Min pojkvän upptäckte det inte förrän i slutet av resan.. Min stackars Baloo låg där med sin döde vän.. Han såg verkligen livrädd ut.. Men han repade sig efter det och nu mår han bra =) Vilket jag var orolig för att han inte skulle. Nu är han mammas pojke och är riktigt riktigt gosig =)

Tyvärr är bilden jättedålig =/ Ska fixa en bättre =)

Beckah82
0

Nominerar Helga :-) en av bebisarna som vi ska behålla (vi ska behålla minst 3). Helga tillhör numera min sambo eftersom han och Helga funnit varandra :-)

Hon kommer springarnde och sätter sig i hans hand för att bli upplyft varje gång han sätter in handen i buren och ute i det fria, i soffan är hon en riktig kelgris.

Inne i buren däremot är hon vild och busig :-) hon är ett riktigt yrväder som älskar att brotta ner sina brorsor och sätta sig på dem :-)

Sen är hon ju dessutom söt som socker :-)

Helga har vuxit lite och är 3 veckor gammal :-)

zense
0

Jag tycker att Dexter, överst på bilden ska vinna för att han

för alltid stryk av sin brorsa Jack.

som ni ser har han ett stort sår brevid benet.

zense
0

Jag tycker att Dexter, överst på bilden ska vinna för att han

för alltid stryk av sin brorsa Jack.

som ni ser har han ett stort sår brevid benet.

fiiiyah
0

Jag tycker att Bella ska bli Månadens Råtta, för att hon är så stark och mysig (: Det började med att jag köpte henne, så upptäckte jag att hon hade lite småsår, men dom försvann efter några dagar med rätt mys och mat (; Sedan några veckor senare upptäckte jag att en bit av hennes svans hade lossnat ;( men nu är det läkt och hon är heelt perfekt, men, hon har fått en tumör i höger sida, men hon är så pass stark att hon inte kommer ge upp i första hand, för i första hand går jag, (får jag hoppas ^^)mat, KÄRLEK, råttkompisarna & och självklart allt annat som hon tycker om (; Jag älskar henne så himla mycket och hon är mitt allt :) 

… (Kan ju slänga in att jag fyller år den 11:e oktober Räcka ut tungan)…

Ha det bra allesammans och LYCKA TILL! Skrattande /fiiiyah

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

beeeeng
0

Jag tycker att min vackra pojke Musse ska bli månadens råtta. Han var utvald som liten till att bli orm mat, och matades med mycet dålig mat och fick ingen kärlek alls. Men jag räddade hans skinn! Han var väldigt skygg och rädd när jag tog honom hem, men utvecklades sakta men säkert till en urgullig och supergosig kille! :) Nu är han en gammling på 2 ½ år och fortfarande like gosig och snäll :) (Han var dessutom min första tamråtta)

Lycka till allesammans och ha det bra! :)

Inlägget är låst för nya kommentarer