Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 576 ggr
Terato
0

Glömde Sizzla i ett dygn

Ja, hur klantigt är det inte.. Jag skäms något fruktansvärt!

Hade Sizzla ute på soffan med mig i förrgår kväll när jag kollade på teve. Av utmattning somnade jag på soffan för att jag var så trött efter dagens rust och stök. Vaknade till och gick och lade mig.

Nästa dag röjde jag på som vanligt i nya lägenheten. Hann inte med råttorna och mössen mer än att slänga in en var sin tallrik barnmat och springa iväg.

Igår natt låg jag vaken och kunde inte sova för att sambon snarkade så in i norden.

Gick ut och lade mig på soffan.

Det var mörkt i vardagsrummet och jag lyste mig fram med mobilen. Tyckte jag såg något röra sig i transportboxen men tänkte att det var nog mörkret och alla skuggor som spelade mig ett spratt. Men tittade lite till för säkerhets skull. Då ser jag en lite förvirrad råttnos sticka upp ur transportboxen.

Å, vilken idiot jag är! Stackars Sizzla, haha! Tur att jag alltid har mat och gurka i transporten när jag har dem ute. Tycker det är bra om de är ute längre stunder, då de kan välja att skita, äta och sörpla gurka när de vill.

Hon verkade iaf jättenöjd att se mig och hoppade upp och hälsade. Inte hade hon gjort ett enda försök att rymma under dessa 12 timmar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

SweGizmo
0

oj jisses:D hehe tur att det gick bra.

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

haha du oxå=) va lätt de är att missa en råtta på flykten när man har brottom=)

igår glömde jag att stänga buren på morgonen vid 7, för jag hade brottom till jobbet, kommer hem vid 4 o sätter mig framför datorn. plötsligt hör jag något rassla till så jag tittr upp o då ser jag min houdini på rymmen, på väg tillbaka in i buren! han har legat ovanpå buren i transportburen hela dagen antagligen! men han verkade nöjd ändå pussades lite o gick sen för att dricka vatten=)

Qui dormit, non peccat

Bim
0

Oj då! Vad knäppt :P Aja, jag är lika vimsig jag med! xD Bra att hon är så snäll då!

Jinaum
0

igår hade jag en råtta uppe på buren. Han satt dock vara där och såg nöjd ut. Men fattar inte hur han fick upp den där sablans luckan. Men de blev tång å böja till den lite :P

pebb
0

Tidigare hade jag 3 burar, en med 2 flickor, en med 2 pojkar å så en med en ensam pojke, en morgon kommer sambon in å frågar om Bianca ska sitta hos Tott… Oh shit va ju tanken, fast jag hade inte glömt henne ute utan hon öppnade buren själv, hoppade över till honom å klämde sig in genom gallret eftersom han satt i en marsvinsbur.. Så när jag kom satt dom i varsitt hörn å stirrade på varann, hon kan ha suttit där inne i bara nåra min eller hela natten. Min tanke va bara, neeeej, inga albinobebisar nu, tack å lov blev det inga ungar. Men så kan det gå även om man har dom instängda :P