Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 394 ggr
Emma87
0

Råttor som studiemotivation

Jag har aldrig varit med om liknande! För två veckor sedan kom min hemtenta i neuropsykologi ut och den kändes överväldigande med alla hjärnstrukturers latinska namn och resonemang som förväntades föras utifrån dessa. Vi skulle ha tre veckor på oss men jag satte upp som mål att vara så klar som möjligt nu till helgen, eftersom jag ska hämta mina råttflickor imorgon. Det kändes inte särskilt genomförbart eftersom jag har haft föreläsningar i fonetik på dagarna, men tro det eller ej JAG ÄR KLAR REDAN NU! :D Helt otroligt, med råttorna i baktanken lyckades jag skriva så fingertopparna glödde! Det är helt klart deras förtjänst, annars skulle jag ha nyttjat nästa vecka också. MEN, nu har jag hela helgen och nästa vecka helt fri (förutom två korta föreläsningar) och jag har all tid i världen till att ha råttorna ute under total uppsikt och ösa kärlek över dom <3 Det enda jag behöver göra är att plugga lite inför salstentan som äger rum om två veckor, vilket jag kan passa på att göra när råttorna äter och sover :) Sen är det tre veckors råttpräglat jullov!!

Kontentan är alltså att råttorna (helt ovetandes) har hjälpt mig att färdigställa en ganska saftig hemtenta en hel vecka i förtid, bara för att viljan att vara med dom varenda minut är så stor. Nu ska jag bara hålla tummarna för att den blir godkänd trots detta hetsskrivande :P

Imorgon kommer dom alltså, mina fina tjejer! Buren står klar och väntar på flickorna, den ytterst tillfälliga gallerpreparerade transportväskan är fylld med fleecetyg och nu ska jag spendera eftermiddagen med blandning av Torrfoder och kokning av majskolven som ska agera välkommen-hem-present :) Ikväll blir det kokt lax med potatis till middag och tupperware-burkarna står redo för råttmatsförvaring ;) Ja, alla ni råttägare minns nog känslan av att "imorgon får jag hem mina första råttor".

Jag återkommer med rått-rapportering och kanske lite bilder i helgen.

Kyss

idaleck
0

Åh, vad kul! Och vad otroligt duktig du är på att plugga! Förvånad

Jag har tenta imorgon och inte kan jag då ge cred till mina råttor att de fungerat bra som studiemotivation, snarare tvärtom! Hahaha. Jag kan verkligen inte sitta hemma och plugga för då vill dom ha uppmärksamhet hela tiden (Och även om dom inte vill så får dom det…) och studierna blir såååå lidande…

Just nu sitter jag på biblioteket för här finns inte mycket som stör=) Eller jo, en nackdel är ju att man kommer in på RIF via det trådlösa nätverket Tungan ute Men jag försöker att vara flitig student såhär dagen innannCool

hus-musen
0

duktigt! jo om man har motivation så går det bra, vänta bara tills råttorna kommit o du ska göra nått liknande igen=) inte alls lika lätt, man vill hellre leka o gosa med råttornaSkrattande tro mig=)

ser fram emot söta bilder på råttisarna!!

Qui dormit, non peccat

Emma87
0

#1 och 2 Haha, jag kan tänka mig att det kommer bli så :D Jag menar, hur ska man kunna fokusera på nåt så träligt som typ struphuvudets muskulatur när man har tre par blida råttögon som tittar på en genom burgallret?? :O Det får bli strikta planer med en timmas plugg, en timmas lek/gos, en timmas plugg, en timmas lek/gos osv.. och man får inte under några som helst omständigheter korta ner pluggtiden eller förlänga lek-/gostiden, för sådana är reglerna (men regler är iofs till för att tänjas på va?) För detta ändamål har jag för övrigt sparat tomma toarullar och teförpackningar läääänge för spännande gnaga-sönder-och-hitta-godsaker-lekar i buren då matte unnar sig pluggtid. Men först en veckas pluggfri lek-gos-lek-gos-lek-gos tills råttorna tröttnar på sitt klängiga plåster till matte ;)

Allamej
0

Du kan plugga och gosa samtidigt. Det visar på god studievilja att säga "råttan åt på min uppsats" :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emma87
0

#4 Haha, underbart! Ja, jag kan plugga i sängen och låta flickorna busa omkring. Om jag ska skriva uppsats kan jag ta bärbara datorn i sängen och skulle en och annan tass trampa på tangenterna så har jag en jättebra ursäkt om det smugit sig in en och annan kufisk bokstavskombination :D