Kvistar ifrån rönn,
Kom bara ocg tänka på det, kan råttor "äta" grenar ifrån rönn? Är det giftigt för dem?
Vet att kaniner kan iaf, men eftersom råttor är relativt lika oss och det är giftigt för oss då…
är grenar från rönn giftigt för oss? Hur kom de på det, vem vill tugga på det? Massa dumma frågor som dök upp i huvudet. Sorry
haha lugnt :P Menade såklart bären men de växer ju ifrån grenarna så, haha
Tänkte på ifall samma giftiga ämne finns i grenarna och är skadligt för bebbarna,stumpen är trött på att ha sönder sina leksaker nu för tiden så när är buren offret ist -.- Inte så roligt…

nej rönn är inte giftigt för människor så råttor kan gnaga på rönngrenar utan problem.
Qui dormit, non peccat
Inte? haha har ja alltid trott, hehe
det är väl bara väldigt äckligt om man inte gör nåt med bären…

rönnbär är faktiskt bra för de tar död på inälvsparasiter o annat=) för människor så motverkar de njursten och skörbjugg och är bra för urinvägsinfektioner!!
de är en gammal myt att rönnbär är farligt, vet itne varför den uppstått då rönnbär använts länge som medecin, sylt o brännvin!
Qui dormit, non peccat

eller ja det man ska tänka på när det gäller bären är att man inte ska äta mer än 3 deciliter om dagen då bären binder metall i kroppen och bären innehåller sorbitol (en sockeralkohol) som kan ha laxerande effekt! så trycker man i sig tillräckligt mycket så kan man faktiskt skada magen, men en liten mängd är mycket bra=)
Qui dormit, non peccat

Vem äter mer än 3 deceliter rönnbär om dagen… tom med jag som gillar det där surbeska smaken gör ju inte det… o råttorna åter inte ens de torkade bären!
Mia//

Surt sa räven om rönnbären! 

bären ska frysas först eller plockas efter första frosten, då är de sötast och godast=) eller så gör man gele de är oxå gott=) endel råttor gillar torkade rönnbär, men mina fnyser bara åt dem=)
Qui dormit, non peccat
Jag har gett marsvin kvistar med bladen kvar till dem. Jag har i min ena råttbur en gren från rönn i den, mina damer där skiter fullständigt i den, roligare gnaga på plastkorgarna istället.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you