Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 772 ggr
Bim
0

Jag är känd på pappas jobb!

Jaha, då var man känd också ;) Jag är "känd" på pappas jobb för att jag gillar råttor! xD
Alla vet vem jag är och när pappa hade fest här med alla jobbarkompisar så kom alla och sa: Du måste vara Moa, jag har hört mkt om dig! och så satt jag vid datorn och hade rif uppe också! xD 
Alla där också säger till pappa att jag kommer bli djurrättsaktivist också, BARA för att jag gillar råttor! :O Bara för att man gillar råttor så är man väl inte speciell? Bara för att man gillar råttor så behöver man väl inte gilla alla djur och bli en djuraktivist? Jaja, mig skadar det inte ;) Smålandsvillanmänniskor är nog lite allmänt konstiga dom också :)

idaleck
0

hahaha, låter skoj=) Kan nog tänka mig dig som djurrättsaktivist också, hihi Tungan ute

Bim
0

#1 haha, vadådå? xD

idaleck
0

För att du är djurens vän såklart =) Eller iaf råttornas..och hundarnas… Du skulle åtminstone kunna vara råtträttsaktivist;)

Bim
0

#3 haha, okej då, du har väl kanske liite rätt (a) För jag skulle mer än gärna vilja råka tappa en banan på någon annans pälsjacka! :D

LenoreH
0

Var känd som hon med råtta när jag gick i skolan, 10-11år sen

Brukade ha med min Tesla så hon slapp vara själv Glad

Bim
0

#5  Haha, vad sött att ha med henne överallt! :D

zickan
0

Känner till det där. Alla min släkt har pratat med vet vem yngste galna dottern har för djur.. haha.. Verkar vara det störste samtalsämnet.
Roligast var när jag gick på stan på gotland med min leguan på 2m..hihi

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emma87
0

Å jag kallas för "crazy bird lady" av mina vänner efter att ha satt mig på Plaza Catalunya under vår Barcelona-resa för att mata duvorna ur handen :) Det var en gammal dam som sålde fröpåsar för att barnen skulle kasta till duvorna, men hon verkade inte direkt ha så många kunder så jag köpte en påse och satte mig i skräddarsits mitt på torget. Kände mig som värsta Buddha när fåglarna kom flygande från torgets alla "hörn", satte sig i mitt knä, på mina ben och på mina armar! Mina vänner stod en bit ifrån och tittade förskräckt på mig men jag var lycklig som ett barn på julafton :D
Nu undrar vännerna om jag kommer bli "crazy rat lady" snart också, så mycket som jag fixar och donar inför pälsklingarnas hemkomst. Jag åt för övrigt middag med min familj igår och då frågade mamma mig om hon ska bli mormor ^^

KickanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8: Haha, känner igen det där!

Jag i London för fyra år sedan ungefär…

Bim
0

#7 haha, 2 meters leguan på stan?! xD Det skulle jag vilja se.. :) Joså, i släkten är jag nog också ett ganska stort samtalsämne… :P

#8 åh vad mysigt! Jga och en kompis åkte till stan en dag och matade fåglar på torget. Hihi, vad alla småfjortisar kollade på oss! xD Men duvorna blev riktigt glada, men dom vågade inte komma så nära.

#9 Nej vilka härliga bilder kickan! :O Jag vill också ha en duva på axeln ju! :) ska tämja dom som finns i stan…

zickan
0

#10.. hade en stor hundbur på släp med mig men där ville inte nissmo sitta. han satt under hela 3tims båtfärden till gotland i mitt knä och sov. sedan när vi skulle gå från hamnen genom innerstan i ca 1-2km till föräldrarna så satt han delvis på transportburen och på min axel. föredrog att han satt på transport buren. så otymlig.

Pratas än idag att jag stötte på min mors kusin på en ute servringen. de såg inte att det var jag för leguanen var ivägen. men en leguan på stan i visby så kan man ju alltid ropa mitt namn.och jepp det var jag ;-)
Fick en bit mat lika så ödlan på ute serveringen sedan skjuss hem.. hehe
Grannen mitt emot föräldrarnas måste fråga varje gång vilka djur jag har med denna gång..haha

Sånt är kul. LIte sur att jag inte försökte behålla den ödlan ett tag till. Ett år efter han fick flytta så köpte jag ju en större bostad. Älskade den ödlan. Hoppas jag kan hitta han igen om han hamnar på annons. Hade en hård knut på svanstippen som var torr och en bruten tå.
Gav sig på min hund av svartsjuka så han fick bli inlåst i terrarium. Sedan började han ge sig på mig. Kan förstå det. Innan hunden kom så sov han under mitt täcke.

Bim
0

#11 Vilket sött namn han hade, men synd att du inte kunde ha kvar han… :( Hah, jag kommer ihåg när jag var liten , då ville jag ha en leguan efter att ha sett en på tv, men jag fick en liten sandödla istället (gosedjur men sand i) och jag blev jätteglad! xD

zickan
0

jag vill ha igen. men leguaner brukar oftast omplaceras rätt fort så jag hoppas att han kommer på annons så jag kan hämta hem honom. personen jag gav honom till gratis var då en bra bekant. men visade sig vara en skitstövel som sålde nissmo dyrt till en annan :-(

Bim
0

#13 näemn, vilken hemsk person! :O Uscha, sånadär kan bara gå och slänga sig i väggen! >.<

zickan
0

jepp :-/.. gott om dom hos djurfolk

idaleck
0

#9 Förvånad Vad konstigt att se dig i "vanligt" hår!

KickanW
0

Haha, ja… Jag hade faktiskt hår till rumpan, sen skaffade jag en klump (borstade inte håret på 1,5 år, och slutligen blev det som det är nu :P

zickan
0

haha.. jag kan få en klump på en vecka ;-).. mitt hår är som häst tagel.

bild på nissmo föresten.. lite off tråden kanske ;-).. var med och badade på gotland

zickan
0

..

idaleck
0

#17 Jag efterlyser bild på klumpen!Cool

KickanW
0

Lite bilder på mitt hår innan dreadsen ^^

Bim
0

#18 ohlala! :D Han var ju skitsöt! <3

#21 jag tror jag har sett dig irl med "klumpen" Jag och sandra gick på stan och då dåg vi dig och paulina. :) Hur länge sen var det ungefär?

KickanW
0

Jag gjorde dreadsen i början av det här året, innan dess hade jag klump bara :)